v.40+0

Igår var det dagen D, den beräknade födelsen av lilla pyret, men jag har haft på känn att krabaten där inne inte hade tänkt komma ut då hyreskontraktet löper ut. Och har således inte heller gjort :)

Nu är det bara att vänta. Lite nervöst är det då Anton jobbar kväll/natt hela denna vecka. Han far alltså kl:15 och kommer hem runt 03 tiden, det är tur att svärfars bor ett stenkast bort och kan skjutsa in mig om det skulle sätta igång då Anton är på jobbet. Från hans jobb är det inte alls långt till sjukhuset, jag däremot har ju dom där 6 milen in.

Jag kan inte påstå att jag har några speciella känningar. Häromkvällen hade jag lite förvärkar och idag har jag känt av några få, men jag räknar med att jag får gå över åtminstone 10 dagar. Den lilla inneboende lever för det mesta rövare och ibland känns det nästan som att h*n försöker gräva sig ut... Inte skönt :P
Trots att jag känner mig rätt trött har jag någon konstig överskottsenergi som har inneburit att jag har tvättat, dammsugit, skurat och bakat osv. För närvarande har jag hembakt kubb, brownies, morotskaka och äppelrutor i frysen (en del mer misslyckade än andra men ändock förjäkla god... om jag får säga det själv ;P). Detta har jag då gjort dom senaste dagarna och idag tror jag att jag ska ge mig på bullbakning. Att baka är så mycket roligare än att laga mat.
Och jag har inte under denna graviditet eller förra haft några riktiga cravings, men nu är jag nästan konstant sugen på pannkaka med glass och sylt.

Klådan har inte blivit bättre, snarare tvärtom och Tavegylen fungerar inte ett skit nu tycker jag. Värst är det när det kliar mellan fingrarna och tårna och i handflatorna och under fötterna. Jag har kliat sönder mina armar och ben och klådan driver mig till vansinne. Men det är nog bara att härda ut...

Nu har jag ju missat några vecko-magbilder men får bjuda på dagsfärska bilder på kaggen tagna här hos svärfars.








« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.