...

Det kommer  nog bli en rätt så sporadisk uppdatering här på bloggen ett tag framöver. Just nu är vi i full gång att fixa och skruva ihop möbler i huset innan bebis anländer. Det har dessvärre tillstött lite problem som gör att vi inte kan skriva på papperna än så vi måste lösa det på något vis, förmodligen genom att hyra huset tills vi kan skriva på.
Besiktningsmannen hittade indikation på ev. vattenskada i badrummet på entréplan. Och nuvarande husägarnas försäkringsbolag måste skicka någon expert för att kolla om och i sådana fall vilken omfattning skadan är på. Det kan ta från en vecka upp till månader innan vi vet något. Det "positiva" är att det är betong, alltså finns ingen risk för mögel. Men innan vi vet något kan vi som sagt inte skriva på några papper och huset är således inte vårat än.
Men som den eviga optimist jag är vet jag att det kommer lösa sig. Huset är ju ändå 50 år gammalt och med tanke på åldern är huset i övrigt i mycket bra skick. Och vi stortrivs där!
Idag kommer vi att fortsätta att skruva ihop en massa möbler, prata med bank och husägare och fixa så vi kan hyra huset tills vidare.

I tisdags gick jag in i v.38 och har idag hela 18 dagar kvar till beräknad förlossning. Jag känner att jag går emot strömmen då jag nästan önskar att gå över, åtminstone en vecka :P
Dels för att bebis är beräknad måndagen som Anton börjar sin jobbarvecka, kvälls/natt pass, men även så att man är säker på att ha kommit i ordning i huset och allt runt i kring. Om inte det mesta hade varit nerpackat i kartonger så hade jag lagt upp en magbild men det får bli senare. Om det blir något senare ^^
Jag känner av lite mer "mensvärk" nu och jag tror att bebis har sjunkit ner lite. Det känns som så iallafall. På tisdag ska vi till BM och får då veta om pyret fixerat sig och om något mer har hänt.

Nu ska jag ta och duscha och göra mig i ordning. Pussa på trollet och väcka hennes käre far. Stackarn som fått slita ont denna vecka och aldrig får vila ut...

Until next time.. :)

Sandra
2011-07-28 | 10:03:57 | http://sandeepistol.blogg.com

Spännande! :D jag längtar till du föder!!!!

Mariam
2011-07-28 | 15:21:48 | http://liferollson.blogg.se/

Inte länge kvar nu jööö! :D

Hade jag varit frisk hade jag kommit och hjälpt er med att packa upp! ;)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.