wdtrrdi5b4 / Ellies rubrik

Vad tiden går fort!
Nova-Li har passerat tvåmånadersstrecket och dessutom blivit kusin, till en William ♥
Ellie har börjat på dagis och jag har feber :P Andra gången inom en tvåveckors period.

Det jag längtar mest till nu är att få träffa min nykläckte systerson, men det kommer nog dröja några veckor innan dess. Hade jag kunnat hade jag våldsgästa dom på BB och snusat upp denna lilla prins tills luften gått ur mig. Men jag tvivlar på att det skulle uppskattats av varken personal eller de nyblivna föräldrarna ;P

Annars då?
Nova-Li har blivit en riktig pratkvarn och även upptäckt att händerna är goda att suga på. Hon ska helst sitta när hon är vaken, men ska hon ligga så är det i babygymet hon trivs bäst. Storasyster är såklart den stora idolen och det är spännande och roligt att iaktta henne och hennes upptåg. Mindre roligt är när Ellie ska pussa upp henne, det är lite jobbigt ^^

Ellie är, precis som sin lillasyster, en riktig pratkvarn. De Tusen Frågornas period har för en tid sedan inletts och dagarna i ända ska det ställas frågor. Härom veckan ville Ellie prova något nytt så hon bestämde sig för att smeta in hela henne i dipp som olyckligt stått framme. Hon tyckte att hon blev jättefin, såklart. Men hon insåg sedan att det inte var så bra att gå runt inkletad i Sourcream & Onion dipp så hon sa "Mamma, måsse, måsse dyscha!".
Och jag kunde ju inte mer än att hålla med denna lilla dam.
Igår hjälpte hon pappa att tvätta av bilen. Vilken naturbegåvning! ;)
Det var ju såklart en succé :)

 

 

 

 



Devinia Euvel
2011-11-04 | 20:32:39 | http://www.devinia.se

Mosters go'ungar! <3 Vad jag saknar dom!

Catta
2011-11-15 | 16:42:09 | http://www.wodzan.blogspot.com

Nu måste jag verkligen börja följa din blogg, har bara läst den ibland men det är så härligt att se och följa er.

Jag ser att N-L nu kan ha kläderna vi köpte, den bodyn gillade jag verkligen :)



Ha det bra.


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.