Sultans Of Swing



Denna låt kommer alltid vara lite speciell för mig. Den spelades på radio när jag skulle få Nova-Li och den följde mig hela vägen fram, hjälpte mig igenom värkarna, ekade härligt i lustgasens dimma. En bra låt att föda till helt enkelt, enligt mitt tycke ;)

Idag var jag och Nova-Li och lämnade av Ellie på dagis. På vägen dit stötte vi på en hund och dess ägare och det blev att vi pratade lite. Mycket trevlig tjej som tyckte att om jag hade tråkigt kunde komma över på en fika vilken dag som helst.
Det slog mig sedan att sånt kan nog aldrig hända i städer, att man bjuder in okända bara så där. Eller för den delen stannar av och bara pratar. Där är stressnivån så mycket högre att man knappt har tid för att ens bjuda sig själv på fika.
Har aldrig och kommer aldrig vara gjord för städer. Det är i skogen jag hör hemma och bör vara ;P

Lillebror Jafar har varit här sedan i onsdags. Som vanligt har han gått på nerverna men sin jäkla "side to side" slår en på pannan och ruffsar en i håret. Pratar nonstop och om allt och inget med sitt "know what I'm sayin'". Men det blir alltid lika tomt efter honom ♥

Endast tomten är vaken så jag ska ta denna ensamma stund för mig själv och se några avsnitt av True Blood och dricka lite julmust.
Skål på er!

Ellies version av "kossamuuu" ;)

 

 




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.