Två veckor i morgon

3185 gram och 50 cm lång var lilltrollet när hon föddes. Missade den detaljen i förlossningsinlägget :P
I fredags då vi vägde henne, 10 dagar efter nedkomst, vägde hon hela 3700 gram och hade växt ungefär en cm.
Med tanke på vilket litet matvrak hon är är jag inte förvånad ;)
Hon har gärna mjölkkannorna nära till hands och skiter för ett helt kompani, kalas i blöjan varje gång!


Lagt på hullet lite ;)

Likt sin storasyster är Nova-Li så snäll. Denna gång förberedde jag mig på otaliga sömnlösa nätter. Ellie var ju också så snäll och lättsam när hon var bebis så denna gång var jag stensäker på att detta pyre skulle göra det lite tuffare för mig. Hon var så livlig i magen och hade sena kvälls och nattvanor men än så länge gör hon det väldigt lätt för oss. Peppar, peppar...

I helgen har vi dessvärre spenderat på sjukhuset då Ellie har varit sjuk pga förstoppning, kräkningar och 39 graders feber. Vi försökte med allt i över en veckas tid, Laktulos, Movicol, Microlax, Xyocain... You name it!
Men inget ville komma ut. Så i lördags blev det akuten på inrådan av distriktläkaren vi träffades i torsdags och sedan blev hon inskriven på Barn 2. Som tur var fick vi sova hela familjen tillsammans då det var närmare midnatt när vi äntligen blev inskrivna där. På söndagen fick hon Klyx, vattenlavemang, så att hon äntligen skulle få tömma tarmen. Att ligga där och hålla om henne i sängen medans dom gav henne detta var tufft, men Ellie var så tapper och efter det dröjde det inte länge innan kalaset var igång. Man blir imponerad av vad mycket tarmarna kan hålla... ^^
Anton fick den stora äran att byta på henne sedan ;)
Nu är det Movicol som gäller för hennes del, i värsta fall måste hon dricka detta upp till ett år om inte mer. Får hon inte ur sig något på 48 timmar måste vi kontakta antingen vårdcentralen eller barnmottagningen.

Men nu är hon pigg och glad, äter och busar på som vanligt ♥


Älskade stortroll ♥

Som varje förälder så har jag funderat och undrat över hur Ellie skulle reagera på en ny familjemedlem. Skulle hon vara svartsjuk eller skulle hon tycka det var kul, bådeoch eller ingetdera. Man har ju ändå försökt i den mån man kan att förbereda henne på en bebis. Förklara och berättat men man visste ju aldrig hur pass mycket hon förstod. Men när hon kom in på BB-rummet så det första hon sa var "lillasyster" och klättrade upp i sängen för att stolt spana in nytillskottet.
Hon pussade och kramade henne och var ivrig på att få hålla henne och så har det fortsatt. Ända gångerna hon visar på lite svartsjuka är när hon själv är trött.

I morgon blir Nova-Li hela två veckor och nu har vi alla landat lite och kommit i nya rutiner.
Jag själv har i bland lite svårt att fatta att jag välsignats med två underbara döttrar och en underbar sambo.
Jag är sådär löjligt, sötsliskigt lycklig, med fjärilar och pirr i magen ;)







Devinia Euvel
2011-09-06 | 17:05:56 | http://devinia.se

Jag blir så tårögd! Jag är så förbaskat glad för din skull syster, och jag kunde inte längta mindre efter er. <3

Sara
2011-09-06 | 20:13:15 |

Det där fotografiet med Ellie och Nova-Li måste du göra en förstoring på. Det är sååå vackert! <3

Mariam
2011-09-06 | 21:11:46 | http://liferollson.blogg.se/

Sv; Nej de va du inte!!

Åhh, dom är ju så söta!! Längtar tills ni kommer juuu! ;D<3

Mariam
2011-09-06 | 21:14:04 | http://liferollson.blogg.se/

Sv igeeen; Hitta inte nån vit bh jöö! så istället för en färgad fick de bli den över :P

Millah - väntar första barnet ♥
2011-09-07 | 08:41:03 | http://millahoman.blogg.se/

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.