Hur Gammfi föddes

Det är en rätt söt historia faktiskt. Kan börja med att förklara att i Graninge, där jag ursprungligen kommer ifrån, kallar vi våra morföräldrar för momma och moffarn. Iaf i våran släkt ^^

Och detta var  julen 06, om jag inte minns helt fel, och min underbara, söta systerdotter W var då nästan 17 månader och väldigt duktig på att prata. Och för en 17 månader gammal tös kan det ju vara lite förvirrande med både momma och gamm-momma plus alla mostrars och morböders namn. Innan hade jag fått heta, kort och gott, Fi. Men denna julaftonskväll skulle då lilla W ropa på mig och ut kom då Gammfi. Och vi alla fick oss ett riktigt gott skratt. Och Gammfi vart senare Gammfisen (vilket kanske inte var så väldans smickrande men ändock rolig).

Så när jag skulle skapa denna blogg, så var ju såklart Sofie upptaget, och för att hedra min lilla skatt W så fick alltså min blogg heta Gammfi ^^

Ska bli spännande att få höra prinsen T när han börjar prata. Det finns inget sötare än när småbarn pratar och skrattar. Vilka skatter dom är mina syskonbarn!
Och vilka föräldrar Systeryster och herr G är!
Ni gör ett kanon"jobb"!


Ringde till mitt ena jobb tidigare för att dubbelkolla hur jag jobbar, OM jag jobbar (tar inga chanser numera xP), och det visar sig att jag inte jobbar förrens den 25:e. Så sköönt!
Jobbar dock natt onsdag och torsdag, men det har jag absolut inget emot. Skulle kunna jobba där jämt.

Nu ska jag bege mig för att söka rätt på min snusdosa!

Ajöken!

Susanne
2008-04-20 | 22:07:00 | http://susannee.blogg.se

Haha, ja, det var det sms:et. x)
Men du, jag tänkte kanske åka upp till Ume den 1a eller 2a maj, tänkte följa med Jennie och JonAthan till Nationalteatern. Skulle du kunna ringa mig någon dag framöver ang det? PUSS!

Sara
2008-04-28 | 09:17:47 | http://saravettersand.blogg.se

Sötfis är vad du är! Hoppas att allt är bra! Kram kram

Susanne
2008-05-20 | 23:44:25 | http://1990something.blogspot.com

Bá så du vet så har jag skaffat mig en ny blogg.
Saknar er, mina sötkorvar! Hoppas jag kan komma upp och hälsa på snart. Var för länge sedan sist nu tycker jag. ;/ Hoppas allt är bra med er! PUSS!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.