Ännu en dag

Igår jobbade jag kväll på mitt ena jobb och idag är det dags att jobba natt på det andra.
Jag föredrar verkligen mitt andra jobb även fast det är natt. Det är så lungt och skönt, man behöver inte stressa och man slipper lukten av matos, som sätter sig i håret, överallt. Det jobbigaste är nog att man alltid måste vara så trevlig och glad, även fast man har en riktig skitdag. Och ofta kommer ju människor och äter just för att dom är hungrig, och är man hungirg har man lågt blodsocker som resulterar sig i att dom är på dåligt humör och lätt irriterad, som såklart går ut på den som står på andra sidan disken.


Igår när jag stod i kassan, vände jag mig om i vanlig ordning efter att ha lagt bröd, för att ta betalt för nästa beställning där jag mötte ett par gigantiska, oversized, solglasögon. Och med en rejäl kraftansträgning lyckades jag förhindra ett gapskratt som skulle ha exploderat i människans ansikte, för det såg verkligen helroligt ut. Och det spelar ingen roll om det är Paris Hilton eller Nicole Richie eller whomever som bär dom eller om det är våren/sommarens stora mode så tycker jag att det ser störtlöjligt ut. Lagom är alltid bäst.
Ännu roligare vart det då man verkligen såg i hela hennes uppförande vad enormt cool hon tyckte sig vara som lyckats gräva fram mormors glasögon, som säkert legat väl gömd på vinden i förhoppning om att aldrig se dagens ljus någonsin igen. Och på så vis tycka sig vara moderiktig. All mode är inte snyggt eller häftigt eller så värst smickrande.
Men å andra sidan, vem är jag att döma.
Jag är inte så värst mode intresserad, definitivt ingen modeslav. De få gånger jag har möjlighet att gå och shoppa köper jag det som jag trivs i. Moderiktigt eller ej.
Är man en tråkig person då?
Jag är nog en rätt tråkig människa...

Musik. Det är ett stort intresse för mig. Jag älskar känslan som bra musik fyller min kropp med. Jag har nog en ganska bred musiksmak. Olika genre beroende på sinnesstämming. Allt från death metal till country.

Detta är en av mina "gåshuds låtar" ^^

In Flames - Metaphor



(Dock är texten i videon inte helt rätt, det ska vara: "Do you think you can show me")


Näe nu ska jag nog dra på mig ngt anständigt och göda mig så natten inte blir så hungrig.

Susanne
2008-03-22 | 02:18:38 | http://susannee.blogg.se

Jag tror jag absolut inte hade kunnat hålla mig för skratt om jag var du. x)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.