Förkylning, minibebis, lycka

Jag är sjuk.
Snorig, hostigt och allmänt hängig.
Men.
Det hindrar inte en gravid Sofie från att inte gå på rutin UL!
Inte för allt i världen!
Det var helt fantastiskt, underbart, magiskt. Svårt att sätta ord på hur man kände. Och fortfarande känner ^^
Allt såg bra ut, vi fick se det lilla hjärtat slå, två armar, två ben. Allt såg ut att vara på sin plats.
Jag kan inte slita blicken från bilderna vi köpte därifrån.
Vi vart tillfrågade om vi ville veta könet men varken jag eller Anton vill det så vi fick snällt lov och blunda när hon skulle mäta lårbenet eftersom bebisen med stor sannolikhet kan avslöja sig.
Men nyfiken vart vi allt. Men ingen av oss tjuvkikade. Vill att det ska bli en överraskning =)

Tänk, detta har vi skapat. Jag och Anton, det är en del av oss.
Även fast det är det naturliga som finns så känns det så mäktigt ändå, på något vis, det här med att få barn.

Lägger in några bilder på mage med inneboende ;)

   

Jag ska nu vara i v.19 (v.18+6) och bebisen är beräknad att komma den 10:e mars. Men den kan likväl komma två veckor innan som två veckor efter. Jag tror snarare två veckor efter ;P


Syster Sara ringde i helgen och talade om att Barnens Hus hade babyskydd billgt i Ö-vik. 795:- man sparade då 700:-
Så hon skulle vara rar och åka dit och ev. köpa ett om det fanns kvar. När dom kom dit så fanns det en kvar!
Snacka om tur! Så hon var snabb och tog den sista så nu är en nödvändighet avbockad ur den, än så länge, obefintliga lista. Måste ordnas. Kan vara bra att ha! ;)

Såg även tidigare ikväll en spark eller buff utanpå magen. På höger sida satt den. Också häftigt! ^^
Jag var tvungen att ringa herr A på jobbet och uppdatera honom på magfronten. Mycket som händer nu =)

Ska ta och göra mig lite mackor och té.

Babaj!

fröken s
2008-10-21 | 23:01:38 | http://sandraliksom.blogg.se/

Fi Fi! Mitt lilla lycko piller.

Det ser det goda i allt. Du är så vacker!

Jag önskar jag hade haft både dig och suss närmare mig. Er jag verkligen kan tala med och bara vara.

Stoja och skratta. Finns ingen bättre trio!

Du är så begåvad och du kommer att bli en sån bra mor.

Hela mitt liv har jag alltid sett upp till dig.

Jag älskar dig sockertopp av hela mitt hjärta.

Glöm aldrig det!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.