Glädje

Idag var vi hos barnmorskan för att ta lite prover osv. Vi har en ny barnmorska som kommer att följa oss resten av  graviditeten. Hon verkar supertrevilg och lättsam. Det är skönt.
Och till min lycka fick vi även lyssna på bebisens hjärtljud.
Så fantastiskt och häftig!
det lilla lilla hjärtat slog mellan 142-143.
Det är verkligen någon som bor i min mage. Känslan att få höra våran bebis hjärtljud är obeskrivlig. Jag går som på moln.
Hur ska det inte bli på ultraljudet då?!
Så jag längtar dit, bara två veckor kvar. Det kommer att gå tokfort =)
Anton tyckte också det var riktigt häftigt, jag såg hur ögonen tindrade på honom när han förstod att det var våran lill som han hörde.
Vad jag älskar denne karl ;)

Detta är definitivt en bra dag. Inte mycket kan paja den nu ^^

Huvudvärken som jag har dragits med har avtagit och jag har varit fri från den några dagar.
Barnmorskan sa också att det är inte så ovanligt att gravida får huvudvärk och det är bara att ta två alvedoner och vila. Som storasyster sa ;)
Om det mot förmodan skulle eskalera och bli värre så får jag ta kontakt med vårdcentralen ist. Men det tror jag inte behövs.

Det här med att vara gravid är en rätt häftig grej ändå. Många känslor som dyker upp som man inte trodde fanns. Fast visst har jag käntr och känner mig fortfarande ibland lite panikslagen coh rädd och tvivlar på mig själv. Men jag tror att det är känslor som dom flesta gravida slåss med. det är ju sån stor grej! Ett nytt liv, och jag är delaktig i det.
Det är nästan så att man blir religiös ;P

Tror jag ska vila mig en stund nu fantisera, drömma och mysa med minimagen.

Until next time..




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.