Huvudvärk och sparkar

Huvudvärken har dykt upp igen. Men efter ett par alvedon ska det nog ge med sig.
Jag är ledig hela helgen! Yay!
För första gången på jag vet inte hur länge känns det som. Dock jobbar herr Anton, fast förmiddag så han är iaf hemma kring 16-tiden.
Idag har jag röjt lite i köket och jag kan ju även meddela att Radar funkar finfint på bananflugor iaf. Dom gick en säker död till mötes när Anton häromveckan gick loss med den ^^

Han överraskade mig med att komma hem tidigare idag också, mys!
Men något som var ännu mysigare var nog att jag kände bebisen sparka för första gången idag (som jag är helt säker på)
Det kändes även utanpå magen. Så himla häftigt!
Det kändes som små buffar, nästan som att magen fick nervryckningar. Inge fisksprattel som jag läst att  folk upplevt det som. Svårt att förklara! ^^
Anton sov när jag kände det så han hann aldrig känna men det kommer med all säkerhet fler gånger. Nu vill jag bara att det ska fortsätta hela tiden.

10 dagar kvar till ultraljuden. Vad jag längtar!!

Har äntligen berättat för personalchefen på jobbet att jag är gravid.
Hon tyckte det var så roligt och berättade att det faktiskt fanns grav.byxor att ha på jobbet ^^
Vi pratade också lite om arbetsysslor osv som kan tänkas ändras beroende hur jag mår och vad jag orkar. Kan tänka mig att det nog inte är det lättaste att stå och gå i ca 8 timmar i sträck när magen börjar bli större och tyngre.

Snart börjar verkligen allvaret. Mycket som ska planeras och inhandlas inför ankomsten av bebisen.
Men vi har turen att få låna en massa grejer och kläder av storasyster med fästman.
Längtar tills vi ska åka och hämta spjälsäng, vagn och skötbord. Och lådorna med bebiskläder att lukta på och vika ihop och förundras över hur smått allt är.
Men det får bli senare i höst :)

Nu ska jag hämta mitt isvatten och mysa med kärleken <3
 


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.