En solig dag

Det är en solig dag idag. Det har det ifos varit i några dagar nu men det har blåst rätt mycket tidigare.

I lördags gick jag och Ellie våran första långa vårpromenad. Vi gick ända bort till Frasses men efter mindre än halvvägs hem så började Ellie att bli hungrig, vi hade passerat sista bänken på en bra bit och jag började bli lite villrådig. Men efter att ha gått en bit med en jättehungrig liten tjej. Såg jag en tom busskur där jag fick sätta mig och amma henne. Lite oroad över att jag skulle dra på mig mjölkstockning då det blåste rätt bra den dagen. Men än mår båda mjölkkannorna bra :P
Ellie blev mätt och belåten och jag kunde fortsätta våran promenad hemåt utan att stressad över en hungrig bebis.
Som mamma sa. Det är verkligen behändigt när man ammar. Man har maten alltid redo, alltid klar, den behövs inte värmas på eller blandas ut. Så väldans smidigt.

I måndags var vi också på långpromenad men då var även pappa Anton med.
Även denna gång gick vi till Frasses där mina arbetskollegor hade varit och köpt super fina och söta kläder till Ellie. Perfekt att ha till sommaren. En Hello Kitty klänning och byxor. Jättefina strumpbyxor och en Nalle Puh klänning. Hon kommer bli så söt i dom :)
Efter att vi hade varit där så fortsatte vi till BVC där vi hade tid. Vi kom alldeles för tidigt men vi fördrev tiden rätt bra ändå. Vi träffade min barnmorska som vi hade under graviditetet för första gången sen Ellie kom till världen och även barnmorskan vi hade i föräldragruppen. Så då fick även dom syna vårat lilla underverk.
När vi fick komma in så vare det vägning och mätning som stod på schemat. Så vid närmare 4 månaders ålder mäter Ellie 55 cm och väger 4 870 gram. Stora tjejen! ;D

Om två veckor ska hon vaccineras.

Idag har vi varit på Barnens Hus och köpt nagelsax så vi kan klippa naglarna på våran lilla bebis och även införskaffat solskydd att ha på bilrutan så Ellie slipper ha solen i ögonen. Vi passade även på att handla lite mat och utöka vårat matförråd.
Nästa vecka bär det av till Övik och stora familjen. Anton har sin jobbiga jobbarvecka då vi knappt syns så då passar jag och Ellie på att åka till Övik. Då får vi förhoppningsvis ocskå träffa Ida, min käraste barndomsvän och även Lena om vi har tur.
Hoppas, hoppas, hoppas!

Ellie har blivit så duktig på att hålla upp huvudet, fortfarande är det lite vingligt och trött i nacken blir man men det går bara bättre och bättre.
Nu får vi världens finaste leende utav henne lite titt som tätt och när hon gråter så har det börjat komma lite tårar.

Det är så underbart mysigt när jag sitter och ammar henne och hon tittar mig i ögonen ocskå ler hon sitt fina fina leende.

Men nu är det bäst jag tar reda på vårat lilla knyte. Nu skriker hon efter mera mat :)

Susanne
2009-04-23 | 11:09:14 | http://ultrapid.blogg.se/

Jag vill hem jag med! Åh vad det känns jobbigt att inte veta hur vi ska ta oss upp till sommaren. :( Jag saknar er alla så väldans mycket, och jobbigare blir det av att jag måste stå ut i ca två månader till.

AMANDA FALK
2009-04-24 | 21:23:33 | http://amandajosefine.blogg.se/

verkligen super bra väder idag :D

Ha en härlig fredagskväll!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.