Glad Påsk

Och så var det påsk.
Det har verkligen varit en kanonfin påsk här i Bjurholm med mycket sol och fågelkvitter. Både igår och idag.

Igår var vi ute och grillade och mådde gott i solen.
Ellie och jag var dom enda nyktra men lika roligt hade vi för det, och hunden Matilda såklart ;)
Efter att vi suttit ute en halv dag så gick vi in för att äta gott.

Jag visade farmor Birgitta lite hur Tradera fungerade och det slutade med att vi hade budat på en hel drös med bebiskläder till Ellie. Det är rätt kul att sitta på Tradera ändå. Det är lätt att man fastnar där och man blir sugen på att buda på både det ena och det andra ^^
Beroendeframkallande
.
Så idag vann vi nog runt 8 auktioner

Idag har vi också varit ute och njutit av solen mest hela dagen. Så pass mycket att både jag och Anton nu är alldeles röda i ansiktet.
Ellie har numera fått sällskap i vaggan som hon ligger och sover i om dagarna. Hunden Matilda har hittat sin plats där vid fotändan. Som en liten vaktund :)

Jag skulle aldrig ha skrivit i tidigare inlägg att Ellie inte var förkyld.
Hon har blivit väldigt snorig och lite hostig. Men hon är ju så pigg i övrig så det är inget som oroar mig så mycket.
Det enda som är, är ju att det kan vara bevärligt för henne just när hon ska äta men som sagt så gör lite bröstmjölk susen och efter några nysningar brukar det vara hyffsat rent i passagen ;P
Det är bra att hon får sig lite baciller så blir hon mer motståndskraftig också.
Jag kände mig lite lurven när jag var hos mamma men det bröt ju aldrig ut för mig och det är nog sannolikt att hon fått det från mig.

I morgon åker vi hem till Umeå och Anton börjar jobba på måndag. Det blir första gången jag och Ellie är ensamma på ca 3 veckor. Det kommer bli ensamt. Men Anton slutar ju kl 16 så, många timmar blir vi inte ensam.Vi får ta och ge oss ut på promenix, lyssna på musik och mysa bara hon och jag.



Ellie har lagt sig till rätta i babysittern hemma i Umeå ;)



Susanne
2009-04-11 | 20:42:46 | http://ultrapid.blogg.se/

Åh vad jag älskar och saknar er!

Jag har blivit jätteblödig har jag märkt. Jafar skrev en kommentar till mig på bilddagboken "susanne när kommar ni till oss nästa gång?" och jag bah (med H) "aaaaaw". Och sedan dess har jag saknat alla er hemma supermegajättemycket och vill bara vara hos er nu. Vill inte vänta två månader. :(

Sara
2009-04-15 | 20:47:52 | http://sara.vettersand.blogg.se/

Hehe kusinposé :-D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.