Hemma igen

Igår kom min älskade Anton och hämtade oss i Övik. Det var med blandade känslor jag lämnade mamma & co. Jaa, jag är rätt  mammig utav mig. Jag har nog blivit värre efter att jag själv blivit mamma ^^

Vi kom hem rätt sent igår, så det var i princip bara att hoppa i säng. Skickade iväg ett sms till mamma att vi kommit hem, fikade lite, bytte blöja och sen var det god natt.
Anton var helt lyrisk över att få ha hem sin lilla tjej igen ;)

Idag klev jag och Ellie upp kl 9. Då ville hon inte sova mer i sängen så då var det bara att kliva upp. Efter blöjbyte och lite ammning så var det dags att sova igen tyckte hon så då var jag ensam vaken. Ville inte väcka Anton så tidigt då han jobbat rätt hårt förra veckan och helgen. Så jag fördrev tiden med att kolla igenom lite post och läste senaste nummret av Föräldrar & Barn. Dom hade en extra bilaga i den: Dop & Fest , vilket kan komma väl tillhands till sommaren. Vi kommer inte döpa Ellie men däremot har vi planer på att hålla en namngivelsefest för henne, storasyster Sara har även hon planer på att hålla en för Teodor så det blir att vi slår våra kloka huvuden ihop och anordnar en gemensam namngivielsefest för de båda.

Ringde till Försäkringskassan idag också för att höra om den tillfälliga föräldrapenningen är påväg. Dom fick in papprerna den 25:e februari och kassan börjar bli skrämmande tomt. Handläggaren hade tydligen inte haft tid att kolla papprerna än men den trevlige telefonisten skulle skriva och be att dom skulle skynda sig lite. Så vi får väl hoppas på att pengarna dyker upp snart. Har ju inte lyckats få igång föräldrapenningen heller, smart som man är. Skickade in en begäran den 26:e mars så vi får väl se när dom pengarna dyker upp. Tack och lov att Anton har ett jobb i dessa tider, min lilla...stora gourmé ost ;P

Efter att jag och Ellie fått liv i pappa Anton åkte vi iväg för att kolla på mp3's å Antons mammas vägnar. Vi hittade några som passade in på hennes önskemål.
Efter det åkte vi hem, bytte blöja och matade lilla tjejen innan vi gick ut på en promenad med vagnen.
Idag har varit en solig och härlig dag så man måste ju passa på, snöslask och blöta skor till trots :)

I morgon bär det av till Bjurholm och svärfars. Oj oj vad farmor och farfar saknar sitt lilla barnbarn ^^






I skrivande stund har Ellie fyrat iväg flera leenden åt pappa, men om det beror magen eller om det är medvetet återstår att se. Hon skriker till lite emellanåt så det lutar lite mer åt det förstnämnda men snart så får vi nog vårat leende ;)





Susanne
2009-04-08 | 10:51:20 | http://ultrapid.blogg.se/

Men hallå?! Får inte jag och Daemon vara med på namngivelsefesten för vår bebis då, va? Va? VA?!

Sara
2009-04-08 | 19:39:06 | http://sara.vettersand.blogg.se/

Hehe lilla sötpluppan mosters! Vi saknar er redan!! Kram


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.