Snorbusar och glömda mobiltelefoner

Igår begav vi oss till Bjurholm och Antons mamma och pappa.
Farmor Birgitta har saknat och längtat efter Ellie så mycket och igår fick hon lite av sin efterlängtade Elliedos.

Jag tyckte mig ha packat ned och tagit med mig allt igår men jag lämnade och låste lägenheten med en känsla av att något ändå var glömt. En bit på vägen slog det mig att jag kanske skulle svara på ett sms som jag fått av min personalchef på jobbet och då gick det upp för mig att mobilen inte kom med.
, om nån ringer eller skickar sms och jag inte skulle svara så är det för att jag glömt den hemma.
Om ni skulle vilja få tag på mig så är det bara att ringa på Antons mobil.

Ellie är inte förkyld men har mycket snorbusar i näsan som gör det svårt för henne och andas, särskilt när hon ska äta, det låter så jobbigt för henne. Men med lite bröstmjölk i nosen brukar lindra och mjuka upp där inne. Men att få bröstmjölk uppsprutad i snoken är inte alltid så uppskattat, tills man sväljer och känner igen den där smaken. Då kan jag få en sån söt och lite bekymrad och fundersam blick.

Jag tvättade upp lite av Ellies kläder igår och var och varannan av hennes bodysar har fått fläckar av hennes mediciner som inte vill gå bort :/
Men snart slipper hon Protovitet iallafall och får börja med D-droppar stället men Niferex får hon ta i ca 4 månader till.
Lilltrollet i fråga sover i sin farmors mors vagga. Elly hette hon och var vår inspiration till namnet Ellie. Och på tal om namn!
Ellie har ju namnsdag idag!
Ellie Ottilia
Och det betyder ju att min mormor också har namnsdag idag.
Grattis till henne och till Ellie :)
Efter Ellies lilla tupplur ska vi nog bege oss ut på en promenad med vagnen.
och ikväll ska vi festa till det med lite surströmming.
Mums :)

Näe nu ska jag ta mig ett litet ägg och kramas med Anton.



Bild tagen av farmor Birgitta


Susanne
2009-04-09 | 12:26:26 | http://ultrapid.blogg.se/

Mäh, ge hon massa grattis pussar från oss tre i småland. ^^

Susanne
2009-04-09 | 12:30:55 | http://ultrapid.blogg.se/

sv: Haha. Iofs... ;/

Det tycker jag att vi ska göra. Vi kommer ändå åka upp till norrland så fort vi känner oss redo och har möjlighet. ^^ Vi vill ju ha en för min familj och en för Daemons familj, för det är nog lite svårt att slå ihop allas familjer. x)



Puss <3

Sara
2009-04-15 | 20:44:28 | http://sara.vettersand.blogg.se/

Men Sofie, inte kan du väl äta surströmming nu så här på våren. hehehe du är knas du syrran! Kram på re

lisa
2009-04-16 | 21:39:09 | http://popflickan.blogg.se/

söt bebis du har fått!

lisa
2009-04-16 | 21:39:53 | http://popflickan.blogg.se/

söt bebis du har fått!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.