Värdelös

Jag är totalt hopplös på att uppdatera mig på min blogg. Och Susanne som har varit så snäll och gjort den så fin!

Jag har varit på väg att skriva inlägg så många gånger men sen har det varit något som kommit emellan.
Jag måste, jag ska bli bättre!

Svårt att komma ihåg och pränta ner vad som hänt och gjorts.

De undersökningar som gjorts på våran lilla tjej har varit bra. Inget farligt blåsljud på hjärtat vilket känns väldigt skönt. Och hörseln är det inget fel på :)
Daemon och Suanne med mysmage har hunnit varit hos oss och hälsat på. Det var både roligt och mysigt. Jag myste med Susannes mage medan Daemon och Susanne myste med Ellie. Vi gjorde stan två  dagar och jag tror att både jag och Susanne lyckades fynda lite.

För två helger sen var vi i mitt älskade Graninge och hälsade på och var även på mitt kusinbarn Nellies dop.
En sån söt tjej! Även hon har haft en tuff start i livet, men inget av det märktes på den glada lilla tjejen. En riktig solstråle :)
Det är sällan man träffar sin släkt och inte på en och samma gång men det var kul att få ses och träffas lite.

Efter en weekend i Graninge åkte vi vidare till Övik och där är jag än i dag. Anton åkte hem tidigare för att jobba. Så vi har varit i från varanda i lite mer än två veckor, och jag saknar honom så. Men jag tror nog han saknar Ellie snäppet mer. Men i morgon kommer han och hämtar sin lilla familj och sen kommer vi nog att fira påsk hos svärfars i Bjurholm.
Så, vad har jag då gjort här?
Inte så mycket faktiskt förutom att umgås med mamma och syskon och syskonbarn. Vi har myst, lekt, spelat och bara varit. Mamma och jag har varit ute och gått med Ellie i barnvagnen Jag har blivit bortskämd med mammas mat och Ellie har blivit bortskämd på att bli buren.
På bara två veckor har hon vuxit och blivit mer vaken och mer medveten om sin omgivning. Det dröjer nog inte länge förrens hon börjar jollra och skratta. Hon vill gärna att man ska prata med henne och gärna sitta upp och spana. Om man lägger ifrån sig henne dröjer det inte länge förrens hon ger i från sig sitt "tycka-synd-om" läte ^^
Hur ska detta sluta? ;P
Och om nätterna sover hon väldigt bra förutom då hon har magont. Lyckligtvis är det rätt sällan hon har det så både hon och jag sover gott om nätterna. Hon äter rejält vid läggdags och sen vaknar hon en gång på natten för att äta och sen runt 7-8 tiden.
Jag har hunnit fira Teos två års dag och Mariams 14 års dag och Ellies 3 månaders på min vistelse här ;)

Lite svårt för många att tro att våran Ellie är 3 månader, det skiljer en del på Ellie och en "vanlig" 3 månaders. Men hon växer ikapp som hon äter! ;)
Vid ett besök på Barnens Hus blev Ellie hungrig och satte igång och grinade och det var ett par som sa i stil med att det var "ett ynkligt läte, men att hon var väl så liten och ny att hon inte hade hunnit skrika upp sig" ^^
Själv tycker jag att hon verkligen har fått upp sin stämma men för en annas öra kan hon kanske låta ynklig.

Nu väntar vi på att mamma/momma ska komma hem från fotbollscupen som hon ställt upp på att hjälpa till med.






Näe nu ska en blöja bytas och en liten mun mättas.

Susanne
2009-04-06 | 08:17:55 | http://ultrapid.blogg.se/

Fy vad jag saknar och längtar efter er alla hemma i Norrland.

Men nu får vi stå ut i ca två månader, sedan få vi ses igen. :D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.