Veckan som varit

Hej hej hallå!

Just nu ligger Ellie och sover i babysittern till Led Zeppelin ^^
Hon är ett liten rockbebis :)

Jag har varit hos tandläkaren idag och dragit en visdomstand. Det gick väldigt snabbt och smärtfritt...fram till nu. Bedövningen börjar släppa och just nu känns det som att samtliga tänder har blivit utslagna... Fördelen är att jag äntligen får äta och dricka igen och i kylen väntar en grekisksallad på att bli uppäten av undertecknad.

Ellie och jag har tagit det väldigt lungt under den gångna veckan.
Vi ha varit ute på promenader i solen och njutit.
I förrgår badade vi badkar för andra gången. Så mysigt. Och Ellie fullkomligt älskar att bada!
Det blir protester när hon ska upp ur vattnet. Nog för att det kan vara för att det blir kallt också... Men också pga att hon vill fortsätta plaska i vattnet. Fast det är lite besvärligt när hon råkar skvätta sig själv i ansiktet.
Igår svängde vi våra lurviga här i vardagsrummet, Ellie och jag, eller...mest jag. Ellie hängde mest bara med. Men roligt det hade hon.

Igår är jag säker på att jag fick mig ett äkta leende utav Ellie. Hon låg och kikade på mig medans jag pratade och sjöng för henne och då fyrade hon av två leenden. Utan några skrik kort därefter.
Lycka!
Hjärtat hoppade till och jag kände mig som världens lyckligaste mamma. Att något så litet kan göra en så lycklig.
Min lilla trollunge!

Näe nu måste jag nog allt kapitulera för denna värk jag har i munnen. Dags att ta mig ett par alvedon och sen är det dags att hugga in på salladen.

 

Mitt lilla hjärta <3








« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.