Frisk

Idag har jag friskförklarat mig helt och hållet. På eftermiddagen/kvällen kände jag mig som vanligt igen om än lite trött.
Både mamma och svärmor frågade om jag var gravid ^^
Det tror jag inte men å andra sidan kan man aldrig vara tvärsäker. Ska för säkerhetsskull beställa gravtest om jag misstänker att mensen har uteblivit. Jag skulle ogärna vilja bli gravid så tätt inpå Ellie. Vår plan är att vänta till Ellie är åtminstone tre år.
Men jag tror att det var något tillfälligt, kanske jag vart dålig pga den nya dieten. Hwo knows!
Nu mår jag iallafall prima och idag beger vi oss till Bjurholm.

Ellie är alldeles tokig i mjölk, alltså vanlig komjölk så fort hon ser någon utav Anton och mig med ett glas mjölk blir hon alldeles uppspelt och sträcker sig efter glaset. Hon kommer, eller är redan, lika tokig i mjölk som far sin.
Idag åt hon också upp en hel portion gröt. Tidigare har jag bara gjort iordning en halv portion men iochmed att hon varit så duktig på att äta så gjorde jag en hel och det vart uppätet utan problem :)
Har gjort iordning lite morotspuréer också och frusit in. Ska även göra ärt-, potatis- och majs puréer.
Där kommer burkarna från Barn 4 väl till hands.
När Ellie blev utskriven från sjukhuset så fick ju jag hem all den mjölk jag pumpat ut i 100ml burkar. Efter olyckan med frysen och all mjölk tinat så jag vi sparat på dom som bra att ha grejer.

Nu skriker Ellie efter mat.

Ha det gott!



Susanne Euvel
2009-08-28 | 15:23:39 | http://ultrapid.blogg.se/

jag misstänker nästan att jag är gravid igen också. Måste ta och köpa ett test idag när vi ändå ska till apoteket. Vi tänkte ju åtminstone vänta tills vår två års dag innan vi sätter igång igen.



Tänkte jag skulle länka till den där tjejen som jag fick reda på LCHF genom. http://soyasblogg.se/


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.