Kräks

Ja, just det i morse så fick jag springa på toa för att kasta upp efter att ha legat hela morgonen och mått illa och vridigt och vänt mig. Dom som känner mig vet att jag har världens fobi för magsjuka, spya och sånt. När jag bodde hemma så isolerade jag mig på mitt rum när det var någon av mina syskon som var magsjuk. Jag kollade vilken toa som dom använt senast för att nyttja den andra toaletten, helst undvek jag att gå på toa överhuvudtaget... Gick nästan hellre ut för att göra behov än att vara på en toa där någon hade kräkts. Och om jag var tvungen att gå på toa så höll jag andan under hela besöket.
Jag är rädd för att åka diverse karuseller för att jag är rädd att någon ska bli åksjuk och kanske kräkas och det far på mig.
Jag har haft jättesvårt att åka buss pga av rädsla att någon ska bli åksjuk och kräkas i bussen. Jag själv tar gärna en calma bara för att  vara på den säkra sidan. Men efter att jag fått Ellie så går det faktiskt jättebra att åka buss.
Men fortfarande tycker jag att det är jobbigt med fulla människor. Inte bara för att dom är oberäknelig och kan bli väldigt aggressiv utan pga att dom oftast kräks.... överallt, ja, beroende på hur mycket dom dricker men hur många är det som dricker med måtta?
Inte många tycker jag...

Så jag har legat i sängen större delen av dagen. Har blivit tvungen att frångå LCHF metoden och gjort blåbärsoppa samt druckit lite cola, avslagen men ändock. Men är man sjuk så har man tillåtelse för det, tycker jag ;P

Nu till något betydligt roligare.
Susanne med familj har äntligen fått en lägenhet. En superfin trea. Jag är så glad för deras skull.
Och storasyster Sara ska gifta sig!! :D
Woho!
Finally ;D
Åh, jag längtar redan!
Bröllopet ståndas till nästa sommar. Sara kommer att vara så vacker brud och Glenn en stilig brudgum.
Det är inte varje dag man får gå på bröllop.
All lycka till Er!

Ha det gott!



Susanne Euvel
2009-08-26 | 14:19:12 | http://ultrapid.blogg.se/

Haha, Sara sa att hon inte vågade berätta för dig och Sandra först då hon vet hur era reaktioner kan bli. ;D



Åh, ni måste komma och hälsa på snarast! Och har ni några möbler som ni vill bli av med så är det bara att säga vad det är så kanske vi kan ta dom. :D

Susanne Euvel
2009-08-26 | 14:19:48 | http://ultrapid.blogg.se/

Och jag ska förresten leka med din blogg igen snart när jag har tid och när jag har tråkigt. ;D

Susanne Euvel
2009-08-26 | 14:21:34 | http://ultrapid.blogg.se/

Haha, nu blir det tre kommentarer på rak.

Men ja, det är en öppenspis. :D Fast den går inte att använda nu, men vi hoppas på att få den fixad nu till hösten och vintern. Annars ska vi bara ha massa ljus där. :D

Susanne Euvel
2009-08-26 | 19:57:36 | http://ultrapid.blogg.se/

Ja, kommer bli så perfekt!

Susanne Euvel
2009-08-26 | 22:36:36 | http://ultrapid.blogg.se/

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.