Östanvind...

... Eller ja... Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte riktigt åt vilket vädersträck det blåser men blåser gör det iallafall.
Dagarna rullar på utan att jag gör så värst intressanta saker att det är värt att skriva om.
Jag känner att jag måste börja träna snart... Jag har inte fått fingrarna ur än.
Mitt mål är att gå ner 5 kg, då väger jag ca 55kg och det tycker jag är alldeles perfekt.
Innan jag blev gravid så har jag haft "problem" med vikten, det är ett släktdrag.
Jag har alltid varit trådsmal och inte kunnat gå upp i vikt och det har varit väldigt jobbigt dels med folks blickar och kommentarer dels att kunna hitta kläder som passar eller ens i närheten av något som kallas bröst. Men det har alltid liksom varit en del av min identitet, Spinkiga Sofie... Nu är jag inte pinnsmal längre och det är jag väldigt glad för men jag är  ovan bilringar, dubbelhaka och celluliter( med reservation för överdrivning ;P ). Tidigare har jag aldrig vägt mer än 47kg och nu väger jag 60kg. Men jag vill aldrig gå tillbaks till min ursprungsvikt, jag tror inte ens om jag försökte att jag skulle kunna gå ner så pass mycket.
I-landsproblem...Verkligen.

Ellie har blivit så duktig på att sitta själv, hon sitter själv långa stunder innan hon trillar åt endera hållet. Jag väntar med spänning på den dagen hon gör försök till att börja krypa.



Nu är det en liten dam som kräver min fulla upmärksamhet.
På återseende.

Ha det gott!

sandra
2009-08-21 | 11:56:50 | http://sandraliksom.blogg.se/

ååwh får hoppas att jag kan se den då ::D lite brajj innan så (?) x) ne huvva

Susanne Euvel
2009-08-21 | 17:43:28 | http://ultrapid.blogg.se/

Vad duktig hon är! :D Sist kunde hon ju inte alls sitta själv utan hjälp, och det är ju inte alls längesedan.



Jag följer förresten en tjejs blogg och hon kämpar för att gå ned i vikt efter hennes graviditet. Hon håller på med något som heter LCHF och på en vecka har hon gått ner 3,1 kg. Kanske skulle vara något för dig också. :D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.