Söndags natt

Vad tiden kan rinna iväg ibland.
Har inte så mycket att skriva just nu...
Lagade en jättegod soppa idag samt en variant av bröd. Kan ju säga att det går åt en massa, grädde, creme fraiche och ägg och jag saknar gröt (och cola ;P).
Jag kommer nog inte hålla denna dieten jämt utan att "fuska" nån gång då och då. Man måste ju få leva också sen blir det faktiskt rätt dyrt... Däremot så tycker jag att det är bra att jag kan vänja av mig vid mitt socker- och cola beroende. Också tycker jag att det ska bli spännande och se om Anton går ner av denna diet också (han har redan börjat fisa mycket mindre ^^). Sen tror jag vi båda har blivit mycket piggare och sover mycket bättre.
Jag tränar pilates när Ellie tar sin förmiddags lur, det tar och känns må jag säga. Att man kan träna kroppen så pass genom att "bara" spänna magen. Har nog inte haft sån träningsvärk på lääänge.

Annars har vi inte gjort så värst mycket idag. Ellie och jag har badat badkar, det är så bra att bada med henne på kvällskvisten för då blir hon så pass trött efter att hon i regel somnar direkt efteråt, efter hon fått mat och pyjamas.

Mamma hon är som min personliga google. Undrar jag något så är det bara att ringa henne och hon har oftast svar på det mesta. Kanske man skulle ta patent på henne ;D
Som idag då jag ringde upp henne berättade jag om spindlarna som jag fått på min orkidé som jag fått av svärmor. Jag fick då reda på att det nog var spinnkvalster som huserade på blomman och inte bara på den dom hade spridit sig till blomman bredvid. Så mamma berättade hur jag skulle gå till väga för att få bort dom (då dom inte alls är så snälla mot blommorna).

*
Isolera blomman/blommorna
* Ställ dom i duschen/badkaret och duscha dom
* Spraya eller gnugga in såpa på bladen
* Upprepa ev nästa dag

Hoppas jag är lika klok som mamma den dagen när Ellie är stor ringer och frågar mig om tips och hjälp.

Färga håret ska jag också göra. Anton lovade att han ska hjälpa mig i morgon.
(tur att han har haft ex som också behövt färga håret så att han kan det där med att färga/blondera hår ;D)
Hejdå det blonda, goddag det bruna.
Nackdelen med att ha blont och inte vara det naturligt är den förbaskade utväxet och att man måste blondera om och om igen. Det är tråkigt och kostar pengar, nog för att man måste bättra på om man har färgat det mörkt också men ändock...

Se på fanken jag fick till ett inlägg iallafall!
Nu ska här sovas!

Ha det gott!



sandra
2009-09-01 | 09:03:01 | http://sandraliksom.blogg.se/

va tvungen att meddela mitt folk om filmen och hade inga andra ord än dina att sno om ;) haha

Susanne Euvel
2009-09-01 | 13:26:35 | http://ultrapid.blogg.se/

När Daemon börjar jobba igen ska jag tamigfan ta och börja träna igen också, skaffa någon såndär pilates DVD och boll. :D



Du måste lägga upp en bild på hur håret blir sedan också. :D

Mamma
2009-09-02 | 20:09:44 |

Du är ju för söt du, ja det är ju alla mina barn naturligtvis. Men att ta patent på mamma är det bara du som kommit på :D

Du kommer garanterat att bli sån mamma själv till Ellie, För att citera Sandra "jag har lärt mig av den bäste" ja nu handlade inte det om bara blommor det handlade om bin också :D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.