Trolltyg i Tomteskogen

Den var populär att titta på när jag var liten. Trolltyg i Tomteskogen alltså.
-Var e Fjant?
-Här mamma.
Underbar.

Idag var jag och Ellie ute i lillskogen  bakom huset. Där fick hon utforska några granar, gräs och mossa och ett och annat blåbär slank ner. Intressant och spännande tyckte hon det var.


Sedan begav vi oss ut på en liten promenix. Efter en liten stund blev jag så tvärsugen på pannkaka så jag styrde vår kos till affären för att köpa mjölk och sen begavs det hem för att fixa smeten.
Det blev kanongod pannkaka med hallonsylt och glass.
Senare ikväll nalkas det bad i badkaret både för Ellies och min del. Idag är det sista jobbardagen för Anton, sen är han ledig en vecka. Skönt! Jag har fortfarande svårt att sova hemma själv när han är och jobbar. Lite extra läskigt nu när man har markplan också.
Men vi ska införskaffa rullgardin till sovrummet så man kan gå och lägga sig utan att oroa sig för att det ska stå läskiga typer utanför och glo in.

Sandra skrev tidigare i sin blogg att hon tycker att Alice i Underlandet är läskig. Jag älskade den filmen när jag var liten, det gör jag fortfarande så lyckan var total när jag fick reda på att en av mina absolut favorit filmregissörer Tim Burton har gjort filmatisering av den. Tim Burton och Quentin Tarantino är mina favoriter det är ett fåtal filmer jag inte sett utav dom så Alice i Underlandet (biopremiär 5:e mars 2010) och  Inglorious Basterds ligger högst på önskelistan att se tätt följt av James Camerons Avatar.

Trailern till Alice i Underlandet till godo  :)





Ha det gott!


sandra
2009-08-24 | 10:00:53 | http://sandraliksom.blogg.se/

maah ska man måsta se den ändå ? =) marorna lär jaga mig på natten isf ;) haha


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.