Häpp häpp

Idag kom mensen som väntat. Jag har inte haft några direkta misstankar om graviditet men iochmed att jag var dålig i onsdags så blir man lite osäker ändå. Och ett litet wakeup call att det är hög tid för preventilmedel.
Vill absolut inte bli gravid nu. Vill kunna ägna min uppmärksamhet på Ellie nu i några år. Men jag längtar samtidigt till den dagen kommer.
Nog om det.

I torsdags åkte vi till Bjurholm och hälsade på. Lite roligt att svärföräldrarna också går på samma diet som vi. Utan att någon av oss visste om det.
Dessvärre har dom en granne from hell. Nu när det nalkas höst blir han som hin håle själv. Skriker uppe från backen klockan 5 på morgonen. Anklagar Antons pappa för att elda med spillolja, vilket är helt absurt. Spottar när han åker förbi, sätter upp skyltar utanför deras hus med diverse anklagelser när dom är bortresta. Gapar och skriker så fort någon utav dom visar sig ute på gården. Han har även hoppat på och slagit Antons pappa och ränner hos polisen hela tiden för att klaga och anmäla... Helt sjuk med andra ord. SvinIvan kallar vi han för...
Hans pappa var likadan. När Antons pappa var ung så kastade SvinIvans pappa saker efter honom när han åkte förbi. En gång när han for med sin moppe så fick han en stor sten i ryggen. Han hade en enorm tur att han inte skadade sig för livet då.
Fast SvinIvan har inte alltid varit såhär... Det började väl för ca 2-3 år sedan. Någonstans tappade han all vett och sans och Antons föräldrar blev lätta måltavlor. Alldeles för snäll är dom egentligen. En enda gång har dom anmält honom och det var när han hoppade på och slog Antons pappa. Helt oprovocerat.
Det vart åtal och han fick ju böter... Men inte har det hjälpt... Man kan inte ens tycka synd om honom även fast det är uppenbart att han är sjuk, för det han gör är så vansinnigt. En sån som han ska nästan bli tvångsinlagd.

Jag har gått ner drygt ett kilo sen vi började med den här dieten. Hur mycket som berodde på att jag inte var så kry i onsdags återstår att se.
Idag var vi och handlade så vi kunde ladda vår kyl med mycket fettiga saker ;P
Hade dock lite problem att hitta fiberhusk som jag behöver för att kunna baka vårat LCHF bröd. Men efter ett samtal med mamma och ett besök på COOP hittade vi det tillslut. Så imorgon ska det bakas bröd.
Idag så gjorde vi pizza, det blev inte så tokigt faktiskt. Godare än många pizzor man har ätit tycker jag.

Näe, nu är det dags att hoppa i säng.

Ha det gott!




Susanne Euvel
2009-08-30 | 12:48:39 | http://ultrapid.blogg.se/

Kontakta Grannfejden, haha. Låter som ett perfekt fall. x)

Susanne Euvel
2009-08-30 | 16:07:07 | http://ultrapid.blogg.se/

sv; Det är klart.

Men kan dom inte göra ytterligare en polisanmälan?

Tråkigt att det finns såna människor. :(


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.