Wawawiwa

I brist på en bättre rubrik...

Vi har fått tillbaka intörnät! Flutten är avklarad och nu återstår bara att sortera kläderna och få in dom i garderoben sen är vi princip klar. Det mesta som ska på väggen har åkt upp på där det ska, bokhyllan är nästan färdigmålad, nu fattas bara någon matta som ska inhandlas och lite krimskrams.
Jag stormtrivs i den här lägenheten. Största nackdelen med den är myrorna ute och katten som skiter i rabatten. Jag ska ha en vattenspruta under diskbänken så jag är redo nästa gång jag kommer på den kattfan.
Kan meddela att jag annars tycker om katter ^^
Och grannen är smygrasist, jag försöker slå dövöra till när han kommer igång annars kanske Aschberg dyker upp här och ska försöka medla i en ny grannfejd...
Kan hända att invandare har levt rövarn i det här området för si och så många år sedan men under tiden som vi bott här är det alla andra förutom invandrarna som lever om med diverse fester osv... Men det är sällan som jag blivit störd av någon fest överhuvudtaget. Detta är ett väldigt lungt och barnvänligt omåde, tycker jag.
Nåväl.

Jag och Ellie, storasyster med karl och barn var i väg och hälsade på pappa i Nordingrå för två helger sedan. Ville passa på innan han for iväg till Afrika igen. Anton jobbade dock så han unde intefölja med =/
Ellie badade fossingarna sina i havet för första gången (det var riktigt varmt faktiskt) och jag imponerade stort på alla med att vräka i mig en hel låda själv med kräftor. Jo... jag älskar kräftor... och surströmming. Mmmmm....
Ellie var väldigt mammig under besöket hos sin morfar, förmdligen var det alldeles för många okända ansikten som gjorde det. Sen spenderade jag några dagar i Övik.

Ellie börjar bli så stor. Hon äter det mesta som det bjuds på, allt går ner och hon tycker det är så roligt att äta, kanske inte allt är lka gott men likväl går det ner. Hon sitter nu själv lite längre stunder innan hon tippar omkull och nya fritidsintresset är att få tag i fötterna och suga på stortån.
Hon är väldigt nära på att rulla runt från mage till rygg också.
Så fort Ellie inte får tillräckligt med uppmärksamhet ger hon ifrån sig ett gallskrik så det bara skär i öronen. Om hon vore en superhjälte hade hennes skrik varit hennes superkraft ;P

Näe nu är det frukostdags.

Ha det gott!

Anonym
2009-08-18 | 20:36:48 |

Du kanske ska använda vattenspruta (vattenpistol) till grannen också ;) Blanda lite ättika i den och spraya så ska du se att det gör susen. Du kan också stänka lite outspädd ättika där han brukar skita (katten asså) Men var försiktig med granne hoppas att det inte var han som täckt för fönstren :( man vet aldrig till slut ser man kanske din bild i efterlyst åxå.

Mamma
2009-08-18 | 20:39:09 |

Asså varför försvinner mitt namn när jag skickar???? Så rädd är jag inte för dig så jag måste vara anonym


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.