Long time

Der var ett tag sedan jag skrev här...
Är ju som vanligt i Ö-vik och hälsar på och jag har lyckats dragit på mig en förkylning (eller så är det efterdyningar av sprutan som jag tog förra onsdagen), vilket som hade jag feber i natt och sov inte många timmar.
Så nu sitter jag här trött så in i norden och med snor rinnandes och tycker synd om mig själv.

Vad har vi då gjort dom här dagarna, förutom att ha tagit det lungt, varit lat, sovit, tittat på tv, petat navelludd och rullat på tummarna och... Ja, osv. Jo vi har bakat. I söndags var det lussikatter och igår var det kakor, bl.a. drömmar som jag rullade och rullade och... Ja och idag fortsätter rullandet, både av drömmar och havrekakor (inte av tummarna dock). Jag har också varit hjälpsam med att äta upp en halv plåt med färdiga drömmar. Så gott!

Igår var även jag och Ellie på Wilma och Teos dagis och tittade på deras luciatåg. Barnen var så söta!
Ellie var också uppklädd med glitter i håret, konstigt nog fick det också sitta kvar. Ellie var alldeles fascinerad av alla barnen och hade väldigt roligt när dom sprang och busade runt och stämde in i deras skrik.

Idag är det bara tre dagar kvar tills Susanne med familj kommer. Jag längtar så mycket!
Det ska bli så himla kul att se Ellie och Roky tillsammans.
Två små busfrön :)

I morgon ska vi nog gå en sväng på stan och inhandla julklappar. Förhoppningsvis är jag piggare då så man orkar sig ner och trängas och armbågas med andra julkpappshandlare.

Nu kom lillebror hem och håller oss sällskap. Det är få som kan prata så mycket som han ;P

Ha det gott!




Devinia Euvel
2009-12-11 | 17:04:36 | http://ultrapid.blogg.se/

Jag är också förkyld! Rinnande näsa och massor av nysningar, hoppas jag blir frisk innan vi åker. :o


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.