Åter i Umeå

Efter nästan mer än tre veckor i Övik är vi återigen i Umeå. Det har varit härligt att fått vara hemma, och så roligt att få återse Susanne och Daemon och få lära känna nytillskottet Roky.

Återigen var det ett tag sen man uppdaterade här. Vi har hunnit med äventyr i ösregn och njutit av paradiset i Graninge.
För andra gången fick Ellie träffa sin gamm-momma och gamm-moffarn, även Kerstin på Galantmyra var vi och hälsade på. Jag tycker om att gå omkring i Graninge och höra mamma och momma berätta om sina minnen om Graninge och Galantmyra. Försöka föreställa sig hur allt var och såg ut då när det var mer liv och rörelse med kor och kreatur som betade i skogen. Ljuden, lukten, luften. Om man ändå kunde åka tillbaka i tiden, om så bara för en stund...

Anton badade alla dagar vi var där. Jag hade nog gjort det också om det inte hade varit för att jag ammar Ellie. Vill inte riskera att åka på något.
Vi hade lite tur med vädret för på lördagseftermiddagen så sprack det upp och lyste upp bruket.
Vi var och plockade smultron och gick med barnen i skogen.
Vi var ner till Ida och co och spelade spel och hade löjligt roligt med vindruvor.
När man är i Graninge behövs definitivt inga rusiga drycker för att man ska ha roligt.
Det var helt enkelt en kanonhelg i Graninge.

Får ta och uppdatera lite mer sen om de gågna veckorna i Övik.
Nu ska jag vara lat med Anton i soffan.

Ha det gott!

Mamma
2009-07-15 | 18:18:01 |

Jaa, mysigt har vi haft de här veckorna , men tomt nu när ni åkt. Tur att ni inte bor lika långt bort som Sussi och Daemon gör. Puss på er


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.