Bland kläder och mjölkkartonger

Idag när vi kom hem från affären så ser jag att en av grannarna i grannhuset har tejpat för fönstrerna med svarta sopsäckar.
Lite läskigt och misstänksamt tycker jag...
Jag menar, varför tejpar man annars för fönsterna med sopsäckar om man inte har något att dölja!?
Kanske är han (mina fördommar säger mig att det är en han) en gravt kriminell knirkare som odlar cannabis och vill inte att någon ska få nys om det, eller kanske nått ännu värre o.O
Självklart blir man ju nyfiken också låter jag fantasin flöda och då blir det ju alltid det värsta.
Kanske det bara är en ovanligt blyg person... men på andra våningen...?
Hmmm...

Här hemma är det mesta i en enda röra. I sovrummet ser man inte längre golvet för alla kläder, i köket kan man tro att Anton byggt ett fort av mjölkförpackningar och i tvrummet är det flyttkartonger och annat smått och gott.
Man orkar liksom inte ha sån ordning när man ändå ska flytta. Men kläderna ska åtgärdas snarast möjligast, dom åker ner i tvättsäcken för att sedan tvättas och förpassas till säckar inför flytten.
Jag har redan bett min kära sambo att ta ta reda på mjölkförpackningarna som ska källsorteras, men när det blir är en annan femma...
Om vi har tur får vi börja flytta redan nästa vecka.
Varje gång vi går förbi lägenheten kan jag inte låta bli att titta och fantisera om hur fint jag ska göra det där ute. Jag såg att dom har grävt upp dom fula buskarna i rabbaten. Det är bra så slipper jag göra det ;P
Skulle vilja plantera något fint där, men vet inte vad, en syrénbuske skulle jag vilja ha någonstans och ett litet jordgubbsland ^^

Ellie fortsätter vägra rulla över på rygg. Det kanske mest var en tillfällighet att hon gjorde det den dagen, kanske dröjer det ytterligare innan hon blir medveten om att hon kan göra det.
Hon har sovit bra idag. Det är skönt så man slipper det där tröttgnället hela dagen. Men jag ska å andra sidan inte klaga.
Ända sedan vi fick ta hem henne har hon sovit så bra på nätterna så man har alltid känt sig mer eller mindre utvilad när hon vill kliva upp på morgonen. På dagarna är man ju ändå vaken men det kan tära på en ändå. Man får så lite gjort, särskilt nu när vi ska packa inför flytten.

Ska försöka göra lite nytta nu när hon sover.


Ha det gott!




Mamma
2009-07-24 | 11:03:43 |

Ja, nog är dom lika varandra far och dotter :D men Ellie är nog bra mycket sötare än vad Anton är. Puss på hon.


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.