Have you ever seen the rain?

Regnet det bara öser ner. Sitter här småblöt framför datorn efter att ha varit och handlat lite och fick för första gången inviga regnöverdraget till vagnen. Jag tror Ellie fann droppandet lika mysigt som jag så hon slocknade nästan omgående.
Jag har köpt en massa morötter och ärtor och majs så jag kan laga lite smakportioner till trollet.
Fan.
Glömde bananer... Får fara och köpa det i morgon istället.
Jag kunde inte hålla mig från att köpa en ny Festis jag inte smakat tidigare, päron och kiwi.
Mycket god!

Idag var nog jag och Anton dom stoltaste föräldrarna i världen. Vi var på BVC för att Ellie skulle få sina två sprutor. Men då läkaren inte var där så kunde hon inte få båda sprutorna samtidigt. Anton fick hålla i henne denna gång, lite smånervösa var vi båda två.
Men Ellie förvånade oss alla tre. Inte ett pip gav hon ifrån sig när hon hade fått sprutorna. Barnmorskan berättade att aldrig i hennes karriär hade någon varit så snäll som hon när dom fått sprutor. Inte när hon givit dom själv.
Jag och Anton strålade ikapp och kände oss sådär lagom malliga ;P
Hon har blivit så stor våran tjej. 6 716 gram väger hon nu och är hela 64 cm lång. 6 månader och 3 veckor gammal, liten börjar bli riktigt stor.

Pratade med mamma på telefon och då kom det här med Antons fort av mjölkkartonger på tal. Han har ännu inte tagit reda på dom och efter att ha pratat med mamma så insåg jag att flugorna kan ju leva gott på dom där kartongerna och nog för att jag tycker om djur, men flugor kan jag leva utan (har fortfarande invasionen av bananflugorna  för färskt i minnet).
För att inte tala om vad surt det luktar...
Anton - Näee, det luktar ju inte surt!
(Nä, nä, det kan inte vara så att dina näsborrar är så van vid lukten nu att de inte ens registrerar doften av sur gammal mjölk...)
Så nu har jag tagit saken i mina egna händer. Ska man få något gjort så får man göra det själv.
Men man vill ju inte att dom ska tro att om dom väntar tillräckligt länge så gör någon annan (läs: Sofie) det, utan gå ut och slänga skiten får han göra själv!
Det står nu så fint ute i hallen tills han kommer hem :P (kanske tillochmed ska skriva en fin liten lapp till honom ^^)




Ha det gott!

Mamma
2009-07-25 | 19:24:40 |

Ja, det var ganska smart gjort, men att du inte ställde dom precis innanför ytterdörren??

Vilket fall som helst,hoppas att han fattar vinken :D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.