Regn, regn, regn

Det har regnat hela dagen idag. Så trist...
Har suttit och kikat lite på bloggar och vissa avundas jag. För en del människor kommer det så naturligt att kunna skriva så bra, så roligt...smart och spontant.  Till synes utan ansträgning.
Om jag skulle försöka mig på det så skulle väl det ta en halv dag att få ihop ett sådant inlägg. Och alla är vi ju olika (tur är väl det i mångt och mycket). Men jag önskar också att jag hade den begåvningen...
Men å andra sidan är det mycket man önskar sig här i livet.

Idag var det meningen att jag skulle börja packa lite smått inför flytten medans min sämre hälft är och jobbar, men än har det inte blivit av. Jag har istället tittat på film och myst med Ellie.
Hon växer och frodas den lilla damen. Blir allt duktigare och upptäcker mer av världen dag för dag.
Nu kan hon dra sig upp till stående när man håller i henne, för några veckor sedan var det knappt att hon ides dra sig upp till sittandes ;P
Hennes viskande har ersatts av joller och kattjam. Hon låter verkligen som en kattunge som fastnat med svansen i dörren >.< Men det är mest när hon är less och vill ha uppmärksamhet.
Och hon har blivit så duktig på att försöka få tag i saker med händerna. Och när hon väl har fått tag i det hon vill ha far det så klart rätt i mun. Än är det trixigt att få tag i saker men hon har lyckats få tag i mommas glasögon ett par gånger då vi var i Övik ;)

Håret måste jag ha uppsatt för när hon fått tag i håret är det inte lätt att trassla ut det från hennes järngrepp. Jag kan inte påstå att jag är håröm men jäklar vad ont det kan göra när hon får tag på en toffs. Och sen får man spendera en 10 min för att få bort allt hår ur hennes näve medans hon kämpar med att få in samma näve i munnen.
Hon kommer garanterat att hosta upp hårbollar här snart.
Något annat hon blivit duktig på är att sitta. Än är hon för rund om baken för att sitta själv men det är inte långt ifrån nu.
Och som jag skrivit tidigare har hon ju börjat få smaka lite fast föda också. Hon tycker att det är hemskt spännande och gott. Hittils har hon fått smaka på banan, kokta morötter, gurka, potatis, melon och banangröt. Nu gapar hon så fort hon ser skeden börja närma sig munnen.
Och i och med att hon börjat få lite smakisar så måste hon såklart sitta med vid bordet då jag och Anton äter annars blir hon förbaskad. Tur att vi köpte en barnstol när vi var på IKEA i Sundsvall förra veckan.
Idag var jag med om att inte vara med om en sak till mitt stora förtret.
Jag hade lagt Ellie på magen i babygymet och gick för att hämta hennes prasselbok, jag var borta i några sekunder och när jag kom tillbaka så låg hon där på rygg och lekte med spökena som dinglar där ovanför.
Hon hade lyckats vända sig från mage till rygg för första gången och såklart missade jag det!
För en annan kan det kanske tyckas som ingenting, men iallfall för en förstagångsmamma så är det rätt stort. Ett steg i utvecklingen.
Under dagen så har jag lagt hon på magen flera gånger bara för att få se henne göra det igen men såklart så vägrade hon ;P
Nåväl det kommer fler gånger! Innan jag vet ordet av så har hon väl benen fulla av spring

Jim och Emelie har varit här och hämtat fiskarna som vi hade. Så nu står akvariumet tomt. Men det lär väl inte dröja alltför länge tills det fylls upp med vatten igen och nya flyttar in...
Jag försöker att leva utan några djur, men det är svårt.
Först var det kissarna, Baggis och Lillen eller Bagheera och King Louie som dom egentligen hette. Men pga av Antons allergi kunde vi dessvärre inte ha dom kvar så en vänlig dam i Bjurholm förbarmade sig för dom små liven.
Sen kom råttorna som Jim och Emelie erbjöd. Och jag som inte kan säga nej och tyckte det skulle vara väldans roligt med råttor sa ja. Anton däremot var inte lika entusiastisk. Liket ett litet barn tjatade jag på honom tills han gav med sig.
Men när tre råttor snabbt blev 10 så var det inte lika roligt längre och Jim var vänlig nog att ta dom tillbaka.
Och sen kom fiskarna som nu också har hittat hem hos Jim. Han skulle nästan kunna ta inträde hem till sig, så mycket djur som han har ^^
Hundar, råttor, ormar, ödlor, fåglar, fiskar, mittemellan...

Näe nu är det hög tid för mig att gå i säng. Ellie har fallit ifrån för längesen ^^

Ha det gott!

Susanne
2009-07-21 | 13:05:56 | http://ultrapid.blogg.se/

Jag avundas ju dig för att du skriver så bra och så väl formulerat. :o



Saknar er förresten! Imorgon börjar Daemon med intensivkursen, så förhoppningsvis har han körkort om 4 veckor ca. :D

Mamma
2009-07-21 | 21:35:58 |

Du är väl för söt du. Hur mycket djur har vi inte haft under tidens gång och varje gång upptäcker du att det inte är bara att ha dom :D Hur det kommer att bli när Ellie växer upp och börjar tjata om djur törs jag bara inte tänka på ;P man kan ju hoppas att du har lärt dig av dina egna misstag.Det fattas ju bara en häst, zebra, giraff sen är ju listan nästan komplett :D Älskar er alla ändå, Puss


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.