Vardag


Jag har ju nästan lite komplex då jag inte alls tycker att min blogg är nå vidare rolig eller värst intressant, smart, eller poetiskt.
Men sen kom jag på mig att det beror nog till största delen att jag just inte är så där begåvat rolig eller så värst intressant, smart eller poetisk ^^
Jag är mest bara... jag.
Men jag kan ju inte låtsas och hitta på saker för att det ska verka mer intressant än vad det är.
Eller?
Sen så skriver jag ju denna blogg mest för mig själv, nära och kära.
Så shit the same, egentligen.
Nångång måste ju även jag växa upp, mogna på och sluta jämföra mig med alla andra och tycka synd om mig själv >.<

Tidigare har jag skrivit hur jag inte skulle låta min dotter titta på tv när hon är så liten osv.
Där har jag frångått mina princper med kilometrar. Inte för att jag låter henne sitta framför tv:n dagarna i ända. dum är jag inte. Men däremot när hon går in stenhårt för att vara Gnälliga Ellie, när hon är så övertrött att hon mest bara skriker och inget fungerar, förutom att gå och kinka och bära på henne (vilket man skulle få göra dagarna i ända om hon själv fick bestämma), då brukar jag låta hon få ligga där och titta på tv. Det brukar vanligtvis ta mellan 2-10 minuter sen ligger hon som en slagen hjältinna och sover och mamma och pappa kan vila ut för en stund.

Jag har det som allra tråkigast när Anton har sin jobbarvecka, särskilt när han jobbar eftermiddag (kl: 16-03).
Så här har vår dag sett ut i låånga drag (tidsuppfattning finnes ej efter uppgång):

Klev upp kl:09 efter att Ellie väckte mig med sitt joller, oklart hur länge hon legat vaken.
Tömmer blåsan och byter blöja. Låter henne ligga nakenfis en stund.
Ellie kissar ner sängen (tänker för mig själv att det tar jag reda på sen).
Gör iordning lite banangröt åt Ellie (tänker att frukost fixar jag själv sen nångång).
Lägger Ellie på mage i babygymet och vakar som en hök i förhoppning att jag ska få bevittna när hon rullar på rygg. Ellie stenvägrar.
Ammar och lägger henne för att vila en stund. Det går ca: 15 min sen vaknar hon och tror sig vara jätte pigg.
Vi busar och leker i babygymet (fortfarande vägrar hon att rulla runt).
Ellie börjar bli lite kinkig. Anton kliver upp och tar reda på dottern.
Själv börjar jag packa i den tredje flyttlådan, tre flyttlåder på två dagar, sakta men säkert!
Går och fixar stoppet i badkaret som varit igengeggat med alger sen i måndags då Jim var här och hämtade fiskarna (mys!).
Ellie somnar igen och sover i ca: timme.
Anton och jag bestämmer oss för att ta oss en Subway macka, salladsdieten har han slopat för länge sedan >.<
Åker in till stan med en skrikig Ellie i baksätet men uppför sig exemplariskt medans vi äter oss någorlunda mätta och belåtna. Väl hemma blir Ellie gnällig och grining igen(börjar misstänka att hon ställer in sig hos folk ;P).
Anton åker på jobbet, tillsynes lättad :P
Roar Ellie efter bästa förmåga = inte lätt när hon sätter den sidan till.
Anton kommer hem några timmar efter att han börjat. Han bestämde sig för att ta ett ofrivilligt dopp ner i saltlaken.
Jag skrattar, och skrattar... och skrattar.
Jag har tur och får en puss innan han åker igen med torrare underkläder.
Sätter igång Törnrosa medans jag försöker vagga Ellie till sömns i korgen. Hon somnar och sover lagom tills Törnrosa är slut.
Gnäll, buss, amning, blöjbyte, bära, sova osv osv.
Det är vår dag hittills.
Förtillfället sitter hon i babysittern och tycker att jag är förfärligt tråkig. Nog bäst att jag tar reda på det lilla bustrollet.

Ha det gott!


En trött Ellie hemma hos momma.







« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.