Åka karusell och äta karamell

Varmt och skönt. Dom här dagarna hardet verkligen varit sommar. Precis som det ska vara.
Det enda som fattas nu är premiärdoppet i Graninge.

Denna helg är det Hamnfest i Övik, vilket innebär, karsueller, sockervadd, stora folksamlingar, barn och såklart fylla.
Vi var dit en sväng igår jag, Ellie, mamma, Mariam, Jafar och Emelie.
Det vart inge karusellåkande för mig eller nån annan. Men däremot köpte jag mig popcorn och en härligt kall cola att avnjuta i sommarkvälls värmen.
Jag har alltid älskat karuseller, ju fortare och läskigare dom verkade desto mer ville jag åka.
Det var för ca fem år sen.
Även om jag skulle vilja åka nu så hindrar min fobi det.
Vi ska dit ner ikväll också. Men ist för Emelie så är det syster Sara med familj som ska följa med.
Emelie åkte nyss hem, men tyvär blev det inget körkort för henne.
Men hon gjorde det vansinnigt bra ändå. Från att bara ha kört i Sollefteå (=väldigt litet bl.a) till att köra i Övik som är betydligt större och mer trafik. Nästa gång tar hon det lätt!

Vi har varit på stan idag och kikat på kläder åt barnen till namngivelsefesten. Sara hittade superfin kostym till Teo. Själv köpte jag ett par söta små svarta lackskor med rosett på till Ellie. Klänning ska jag kolla i Umeå.

Näe, ska gå och hitta någoning att ha på mig innan vi beger oss till hamnen.

Ha det gott!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.