Ellie 6 månader

Igår blev Ellie hela 6 månader. Tiden går så vansinningt fort!
Känns som det bara var för någon vecka sedan hon låg där i kuvösen, liten och spröd och slangar som mest var ivägen.
Och nu är våran lillgroda ett helt halvår.
Vi firade med lite banan samt att hon fick lite ris också dagen till ära.
Pappa Anton kom också på kvällskvisten och jag och mamma var en sväng på stan och handlade lite, det var väl meningen att mamma skulle köpa en fläkt på Claes Ohlsson men det fick dom inte in förrens idag men handla blev det lite ändå. Ellie fick två härliga plagg samt en söt liten klänning som hon ska ha på namngivningen.






Den 25:e fick hon smaka sin första banan. Och det blev en omedelbar hit!
Tekniken sitter inte riktigt än, hon försöker suga i sig bananen men det går det också, så länge hon blött upp det ordentligt.
Far och flaxar med armarna så fort hon får syn på bananen och skeden.
Melon och gurka har hon också fått smaka och hon tycker det är så roligt tt få smaka på något nytt. Hon har inte ryst eller "huskes" nånting när hon fått smaka något nytt. Så nu blir det att laga en massa smakportioner av potatis, morötter, ärtor m.m.

I lördags så var vi återigen nere på Hamnfesten, den här gången för att lyssna och titta på Rix FM. Pga att vi inte hade några hörselkåpor till fialotta så stod vi så långt bak som det var möjligt men det gick finfint det också. Ellie dansade för fullt till musiken när hon var hos momma, mest med armarna då. Hon har rytmen efter sin mor ;P
När dom sa att man skulle sträcka upp händerna gjorde hon det också ^^
Också fick ju jag se Lili & Susi, om det hade varit för ca: 15-18 år sedan hade jag varit helt lyrisk.
Lili & Susi var Ida och mina idoler när vi var små. Som vi sjöng och dansade till dom. Jag hade dom inspelad på ett kasettband och Ida och jag hade uppvisningar inför en osynlig publik. Hoppandes och dansandes på soffan. Jag var Lili och Ida Susi.
Åh, minnen, minnen!
Jag var tvungen att skriva ett sms till Ida att jag stod och såg dom live.
Jag tror hon vart lite avis ;P

Två dagar kvar tills Susanne med familj kommer hem!
Jag längtar!!
Hon kommer vara helt slut innan den dagen är över.
Mamma sa att hon skulle ta Roky och åka iväg så hon fick rå om honom alldeles själv ;)
Kanske jag gör det med Susanne jag också ^^
Nästa dag tar jag Roky så får Susanne och Daemon ta Ellie.
Skämt o sido.
Det ska bli så otroligt kul att få hem Susanne, Daemon och Roky.
Två dagar... det går fort!

Näe, nu har jag uppehållit mig här tillräckligt länge. Mamma skulle vilja ha datorn en sväng och jag ska ta mig något att äta.


Ha det gott!




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.