Hemma i Övik

Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen...
Så vad har då hänt de gågna veckorna?
Förra veckan var vi i Bjurholm och hälsade på. Kikade på hus, men det blev inget av det. Dels så ligger det en bra bit från Umeå och sen var det så himla mycket att göra på huset att det inte kändes värt det. Vi går på magkänsla och magkänslan sade oss att det var inte huset vi skulle bo i.
På fredagen begav vi oss till Övik. Efter att vi lastat av lite grejer hos mamma åkte vi vidare till Sara och Glenn och där vart vi bjudna på underbar midsommarmiddag, massa grillat och gott och goda tårtor som efterätt.

Anton och lillebror var och spelade basket flera dagar i rad, flera gånger per dag. Tror inte Anton har rört sig så mycket på länge ;D Men så bidde han sjuk så han åkte hem medans jag och Ellie stannade kvar. Han är på bättringsvägen nu så vi får se när vi åker hem igen...
För några dagar sen så var jag, mamma och Ellie ute på långpromenad. Vi hamnade tillslut i skogen, där jag njöt i fulla drag. Borta var trafikljuden, bara skogens ljud och fåglarnas kvitter. Ellie sov under hela tiden. Små skumpiga och steniga stigar till trots.
Annars har jag mest njutit av det fina sommarvädret som äntligen har kommit.

Ellie har lärt sig att "spotta". Hon far ut med sin lilltunga och det är inte så mycket spott mera skum så man nästan tror att hon tuggar fradga ;P
Nästan så vi trodde att Mariam gett jänta shampo... Hon satt nämligen bredvid Ellie och läste bakpå flaskan ^^
Iallafall tycker hon att det är hemskt roligt, men hon hade det lite svårare att få till det idag.
Nån dag här ska jag och Anton åka till BVC och väga henne. Skulle vara roligt att veta hur mycket hon väger nu.
Tung har hon iallafall blivit, trollungen våran.

Om en månad flyttar vi också. Ska bli skönt med markplan.
Och snart ska vi ha namngivelsefest/bröllopsfest och det betyder att Susanne och Daemon med lillpyret kommer också.
Så jag längtar efter min älskade syster! Ja, karln hennes också och lillpojken såklart.
Ska bli så roligt att få syna det lilla underverket.
Skönt för lillasyster att äntligen få komma "hem" och få rå om och bli omhändertagen av sin familj.
Särskilt när dom har det så väldigt jobbigt just nu. Bostadslösa med en liten och allt. Om det ändå fanns något man kunde göra...

"Kusin" Emelie kommer hit idag. Ska bli roligt att få träffa henne! Hon ska övningsköra dag och ha uppkörning i morgon. Ska hålla alla fingrar och tår på att hon klarar det. Men det tror jag hon fixar! :)

Återigen blev det ett lååångt inlägg... Men så går det när man väntar förlänge med att uppdatera!

Ha det gott!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.