Ingen Rubrik

Klockan börjar närma sig 22. Ellie ligger i babysittern och sover, Anton i sängen och när Cityakuten är slut ska jag ta tösen och mig själv till sängs.
Det som är rätt fint med den här tv:n (vi har våran tv även som dataskärm) är att det finns PIP eller BIB, Picture in Picture eller Bild i Bild, antingen eller, vilket innebär att medans jag sitter vid datorn så kan jag samtidigt se på tv:n, med hjälp av en liten knapp på tv dosan. Fiffigt va?
Ganska behändigt, fast tvbilden blir såklart mindre men man ser alldeles utmärkt.

Anton slutade tidigt idah men inte blev det något gjort för det ^^ I morgon ska jag röja lite här hemma. Diskmaskin till trots så har vi lyckats samla på oss en fin hög med disk. Vansinngt lat!
Skärpning
Tvätta skulle jag ha gjort också.

I lördags kom två vänner förbi medans jag kollade på film och frågade om jag inte ville vara hundvakt medans dom åkte en sväng ner på stan för att åka lite karusell (och äta karamell? vem vet!) och det gjorde jag så gärna.
En husky ca ett år gammal. Han var hemskt nyfiken på Eliie. Hon borde börja bli van med hundar nu.
Men under timmens gång upptäckte jag något som jag aldrig varit förut, om det beror på att jag fått Ellie eller om det var för att jag var trött eller lite av båda, men när han började skälla lite emellanåt blev jag rädd. Jag har aldrig varit rädd för hundar och jag var på ett sätt inte det då heller. Jo, jag var rädd, rädd för att han kanske helt plötsligt skulle attackera Ellie.
Så länge hunden var lung så var det ju ingen fara, jag klappade och myste med honom men när han började bli lite rastlös (tror jag han var) och börjadr gnälla och skälla blev jag rädd.
Efteråt kände jag mig så himla löjlig och berättade aldrig om det för dom.
Han fick leka sönder en kanin och äta överbliven mat efter middagen för att han skulle hållas sysselsatt.

Igår var vi och röstade. Trots sina 31 år har Anton aldrig röstat (skämmes ;P). Men igår gjorde han det, Ellie var såklart med men var inte alls nöjd utan grät under tiden vi var där. Om hon inte var nöjd med vad vi röstade på eller om hon bara var trött låter jag vara osagt ;P Men jag tror faktiskt att det var det sistnämda.
Vi avrundade kvällen med lite film och gotta.

Ska ta och avrunda detta inlägg också.
Bjuder på en härlig bild på lilltrollet.

Bilden taget i Övik på mommas altan.





« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.