Måndag

Satt och läste lillasyster Susannes blogg nyss. Tydligen var det någon som tyckte det var äckligt när hennes lille son bajsade och spydde på henne o.O
That's what comes with parenthood
...
Läser man bloggar där folket har barn så får man räkna med att läsa sånt.
När vi låg på Barn 4 imponerade Ellie mig och Anton med att dra ivägen rejäl laddning halvvägs genom rummet., inte bara en utan två gånger. Trodde aldrig att en sån liten en kunde bajsa så långt, mycket har man ju vetat att dom kan "hä" ur sig men att sprutlackera det ena och andra var något nytt för mig.
Spytt rejält har hon också gjort två gånger, en gång över Anton och den andra hemma hos farmor och farfar på deras vardagsrumsgolv. Jag hade bara tur att det inte kom över mig då jag nyss hade vänt henne från mig. Intuition? ;P
Sen har hon ju givetvis glöpat, skulle jag vilja kalla det, en massa gånger. På armarna, över axeln, i håret osv.
Och dom som känner mig vet hur vansinningt rädd jag är för kräks annars och så. Men när det gäller ens eget barn så bekommer det inte en alls. Sen får man väl se hur  man reagerar när ens barn kräks när hon börjar äta fast föda. Då det ärndrar form, färg och lukt drastiskt.
Äckligt är när en förälder är ute och super och festar  var och varannan helg, kommer hem askalas och tar upp sitt barn för att "gosa" och nästan spyr ner sitt eget barn. Det, mina damer och herrar, är enligt mig vidrigt. Och har sen inte vett att skämmas över det utan skriver om det vitt och brett på sin blogg. Det övergår mitt förstånd...
Det är skrämmande hur ansvarslösa vissa föräldrar är. Det är nästan som om dom skaffat barn för att ha som accessoar eller som en leksak... ett husdjur. När man bilr less på det är det bara att lämna över till far-eller morföräldrar så att man själv kan åka ut och supa eller whaterever.
Visst kan man som förälder behöva egen tid. Men inte var och varannan helg. Och inte för att vara ute och supa och ragga one night stands.
Vad för slags trygghet får barnen?
Näe usch...
Jag är verkligen inte perfekt. Vilken människa är det?
Men jag tar iallafall ansvar för mitt barn. Jag och Anton gör vad vi kan för att fostra våran dotter, ge henne en så trygg uppväxt som möjligt med mycket närhet och kärlek...
Näe, nog om detta...!

I lördags slog vi på stort och var ute och åt på restaurang. Ellie sov hela måltiden igenom, till min och Antons stora förvåning. Hon vaknade lagom till att vi skulle åka hem igen.
Igår var vi också onyttiga. Vi åt hamburgare från Max, men detta är vår sista onyttiga måltid under hela sommaren och resten av året. Anton ska börja äta en salladdiet i ett försök att gå ner lite i vikt. Jag däremot kommer såklart att äta mer varierande kost då jag ammar. Sen behöver jag inte gå ner så mycket i vikt utan bara fintrimma några delar av kroppen (mage, rumpa, lår) ;P

Ellie tycker det är så roligt när man håller på med hennes händer, oftast bubblar det upp härligt barnaskratt. Igår drog jag hennes händer genom pappa Antons skägg och oj vad hon tyckte det var roligt! Även när man busar med hennes fötter tycker hon är skoj. Hon har börjat spana lite smått på hennes fötter så snart ligger hon väl och suger på sina tår.
Sina händer har hon ju upptäckt och ligger och håller på med dom mest hela tiden. Hon kan sträcka upp ena handen och ligga och kika på den en stund för att sedan föra den till munnen och suga på den ^^
Mamma och pappas lilltroll :)

Ska nog passa på att äta lite fil och flingor innan lilla damen vaknar och vill ha min uppmärksammhet.
Anton har fyllnadsdag idag till klockan 14 sen har han semester i hela 5 veckor. Underbart! :)

Ha det gott!

 

Susanne
2009-06-16 | 12:50:23 | http://ultrapid.blogg.se/

Människor som tycker sånt är äckligt är verkligen inte redo att bli förälder. ><



16 dagar kvar nu! Vad jag längtar nu. :D

sandra
2009-06-18 | 21:39:03 | http://sandraliksom.blogg.se/

haha.. jag vet. Feber yrsel haha.

snart ses vi.. imorrn! weo! pussa på trutamentet


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.