Tisdag

I dag är det tisdag och jag och Ellie är fortfarande i Övik. Anton var så hemskt trött igår så han vågade inte ge sig ut på vägarna utan stannade hemma och vilade. Men man blir nog rätt trött när man jobbar 7 dagar i sträck 10 timmar per dag och så sover man dåligt på det. Men nu är han påväg iallafall!

Ellie ligger och sussar i mamma/mommas säng. Hon sover hemskt bra i den sängen :)

I helgen har det varit riktig sommar, varmt och skönt och jag har lyckats blivit  lite sommarbrun.
I söndags var det som sagt Mors Dag, vi avnjöt mammas goda toscakaka på altan, mamma fick en fin blombukett av mig och sedan bjöd Sara oss på en Mors Dags middag. Massa grillat och gott, grillad kyckling, grillad lax, grillad fläskfilé och högrev tror jag det var. Samt två olika supergoda sallader varav en är den omåttligt populära salladen med melon i och tre eller fyra olika såser och dressingar.
Kanongott! Den är vid sånna tillfällen man verkligen inte vill bli mätt ;)
På kvällen hemma hos mamma mysde vi till och tittade på film jag, mamma och Sandra.

Igår så var det lite svalare i luften och idag är det lite kyligare. Än har det inte kommit regn men om det inte bli senare idag så lär det nog bli ner av den varan till veckan. Typiskt då Anton har sin ledigvecka.
Men man kan ju alltid hopppas på att det lite finare till helgen åtminstone.
Rösta ska man ju göra på söndag också. Har inte riktigt bestämt på vad jag ska rösta på. Det lär väl bli när man står där man bestämmer sig.





« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.