Torsdag redan

Veckorna bara flyger förbi känns det som.
Snart har Anton 5 veckors semester. Skönt!
Jag har haft en liten nostalgitripp med Ellie idag. Vi har lyssnat på Mora Träsk och Djurens brevlåda.
Det var verkligen en evighet sen jag lyssnade på Djurens brevlåda med James & Karin, men tack vare Spotify så kan jag köra dessa låtar nonstop om jag vill (till A's förtret ;P)
Det var roligt. Tror nästan att jag tyckte det var roligare än vad tösen tyckte ^^






Ellie väckte mig på ett överraskande sätt i morse.
Kring 9 tiden så jag hör henne skratta där hon ligger bredvid mig.
Hon som annars kan vara lite svårflörtad när det gäller att skratta. Le gör hon mest hela tiden men skratta gör hon inte lika ofta. Det var väldigt mysigt att vakna upp till hennes skratt istället för gråt.
Hon försöker även att "prata" mer och mer. Tidigare har hon kanske jollrat ett fåtal gånger men nu kan hon ligga och småviska och försöka få fram ljud medans man sjunger eller prata med henne.
När jag ammar så kan hon ta paus och liksom viska lite och le för att sedan fortsätta äta.
Hon vet verkligen vad hon ska göra för att få mitt hjärta att smälta. Mitt söta lilla troll!

Det har varit riktigt trist väder nu ett tag, två dagar i rad har det regnat men solen lär nog komma förr eller senare.
Men det luktar ack så gott när det har regnat. Så friskt. Kan sitta i en evighet på balkongen och andas in den friska luften som regnet medför.

Bäst att ta reda på dotra min. Nyss vaknat och är hemskt sugen på mat låter det som.

Ha det gott!



« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.