En ny dag

Idag har vi haft fullt upp nästan hela dan.

Vi har varit på sjukhuset och gjort en tredje ögonundersökning och även kollat höfterna hos ortopeden.
Det var inte en glad Ellie som ställde upp på ögonundersökningen. Tror jag det, det ser så otäckt ut. Först måste ögonen droppas två gånger, en timme innan själva undersökningen och sedan bedövas ögonen med ytterligare droppar. Sedan tar dom spadar för att hålla upp ögonlocken, och bara det ser nog otäckt ut och petar ögonloberna från sida till sida med en tops. Det dom gör är att kolla ögonbotten för att se att blodkärlen växer och har vuxit som dom ska bla. Och det hade dom gjort så nästa ögonundersökning sker vid ettårs åldern och som alltid görs för att kolla ev. brytningsfel och skelning.

Nästa undersökning skulle ske kl 14 så då hade vi drygt 3 timmar till godo så vi begav oss ner på stan där jag köpte lite skivor för att bränna och bodysar och strumpbyxor till Ellie, sedan tog jag och Anton oss en matbit på Queens.

Hos ortopeden visade det sig att vi inte var dom enda med bebis för att göra undersökning. Jag tror dom samlat alla bebisar till en och samma dag för det var många mammor och pappor och bebisar i väntrummet. Undersökningen gick relativt smärtfritt förutom att Ellie började bli hungrig. Med hjälp av ultraljud kunde dom konstatera att allt såg jättebra ut. Skönt!
En sak mindre att tänka på. Nu är det bara hörslen och hjärtat kvar.

I förrgår var Matilda och Jonas förbi. Det var väldigt roligt att träffa dom då det var ungefär ett år sen sist vi träffades. Ellie fick en jättesöt stickad klänning, två par strumpor och ett par häftiga rosa solglasögon som kan komma väl till hands nu när våren nalkas ;)

Och på lördag kommer min kära gravida lillasyster hit med karl ;) Det ska bli så kul att träffas och jag kommer nog att mysa med Susannes mage till hennes förtvivlan ^^
Jag längtar!

Näe nu ska jag mysa med lillan och titta på lyxfällan :)


<3


Jens (kusin)
2009-03-07 | 00:22:11 |

Skönt att allt har gått bra för er alla!

Håller med om att verktygen för att hålla ögonen öppna inte såg bekväma ut, som taget ur en skräckfilm. Hälsa familjen!

sandra
2009-03-14 | 12:51:37 | http://sandraliksom.blogg.se/

Du är utmanad i min blogg.

Susanne
2009-03-18 | 10:51:31 | http://ultrapid.blogg.se/

Hoppas du tycker om designen nu! :D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.