Bilardag

Idag har Anton och jag inte varit så miljövänliga... Vi tre har varit och ute och åkt bil i ca 1 ½ timme. Tvättat bilen lite åkt runt i Holmsund och Umedalen tittat på hus och drömt oss bort. Ellie sov mest hela tiden, det lilla trollet.

I morse tittade vi på The Curious Case of Benjamin Button. En mycket bra film som fick det att tåras i ögonen på mig. Anton somnade, som vanligt :P Han brukar göra det när det är vi... jag ser på dramafilm.

Igår grät jag en skvätt också då jag såg på The Notebook. Jag är i en period då jag gärna läser en romantisk bok eller fyra och tittar på romantiska tårdrypande filmer.
En annan film jag rekomenderar varm är Twilight. Jag längtar redan till nästa film och böckerna måste jag läsa.




Igår bestämde jag mig för att vi skulle ut i naturen. Så det blåsiga vädret till trots gick vi runt Nydalasjön en bit. Vi hittade ett bra ställe att slå oss ned på, alldeles vid vattnet. Där avnjöt vi några kanelbullar och Mer, Ellie nöjde sig med min mjölk ;P
Sen drog vi våran kos hemåt igen, röda om kinderna och härligt utmattade.

Björkarna har börjat slå ut på allvar nu. Snart är den grönskande sommaren här. Jag hoppas det blir en fin sommar med mycket sol och bad.
Tänk, då kommer Susanne att vara nybliven mamma. Jag hoppas att vi kan ta oss en roadtrip ner till dom då.

I söndags tillät inte Ellie mig att duscha själv. Efter ett litet tag efter att jag hoppat in i duschen så hör jag att hon vaknat.
Så hon fick då så lov att duscha med mig och oj vad hon tyckte om det!
Jag vet inte varför tanken inte har slagit mig tidigare, men det blir nog inte sista gången ;)

Nu är det nog dags att äta.

Ha det gott!








Susanne
2009-05-19 | 22:12:37 | http://ultrapid.blogg.se/

Vad stor hon har blivit! Min älskade systerdotter. Jag vågar knappt veta hur stor Wilma och Teo har blivit. Haha. Saknar er så himla mycket! Hoppas det blir något av i Juli.



Och ni får mer än gärna komma ned och hälsa på! Hoppas bara vi har hittat lägenhet och så snart.



PUSS!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.