Blivande moster?

Inatt började förmodligen Susannes fostervatten att sippra ut så dom åkte in idag för en undersökning.
Efter ett samtal med mamma så berättade hon att hon inte hade öppnat sig något men att dom ville behålla henne så hon blir nog där över natten. Hon har kvar mycket av fostervattnet men om det inte sätter igång utav sig själv så blir hon igångsatt.
Kanske har hon en liten bebis om några dagar :)
Kanske rent av i morgon...!
Så spännande!

Kan inte hjälpa att ändå känna mig lite avundsjuk på henne... Jag misunnar henne absolut ingenting och är så glad att allt gått så bra. Och jag är överlycklig för henne och sin makes skull.
Men dom som känner mig vet hur mycket jag såg framemot att vara gravid få uppleva allt som har med det att göra och förlossningen.
Men allt detta som hon och så många fler gått igenom under sina graviditeter gick jag miste om.
Att inte få gå omkring med en stor fin mage och gå och svära åt den emellanåt för att den var så stor och otymplig.
Jag hann aldrig bli less på  min mage.
Inte heller fick jag gå och vänta spänt på när allt skulle sätta igång.
Att inte veta om det satt igång eller inte. Ska man ringa in till förlossningen eller vänta?
Allt hände så snabbt för mig att jag hann aldrig få känna efter...

Men det är ju inte kört än.
Än kan jag få ha en fullgången graviditet med en "normal" vaginal förlossning.
Men jag har lärt mig det att man kan inte något för säkert... Om det blir en nästa gång kan det lika gärna tillstöta samma eller andra komplikationer som gör att det inte blir som man vill eller tänkt sig.

Hoppas nu bara att allt går fint för min älskade lillasyster. Och att allt går precis som hon vill och önskar.
Jag vet att hon har det bästa stödet som hon kan få, sin make Daemon.
Och snart sitter vi hela familjen samlad, pratar och umgås som den stora familj vi är!

Längtar efter dig Susanne!
Dig, Daemon och den lill* <3




Sara
2009-05-27 | 18:12:48 | http://sara.vettersand.blogg.se/

Jag älskar dig med lillasyster! Hus och altan komemr så småning om... Det lovar jag med allt som det innebär! Och även nästa graviditet tror jag kommer och det kommer säkert att gå bra. Då vet du vad det innebär och du kommer garanterat vara mer observant på om det skulle bli något annorlunda. Första gången är alltid som den är, man vet ingenting utan får bara höra en massa om hur andra har haft det men vet igentligen inte alls hur det ska kännas och vad det är man känner... men nu vet du och du vet precis hur det är när det inte är som det ska. Nästa gång kommer du garanterat få gå på speciallist mödravården också för en massa extrakontroller. Du kan ju även begära att få vara med i en auroragrupp. Det gjorde jag och det var jättebra att få ventilerar alla tankar och funderingar man har. Det ordnar sig vännen! Förstår att du är lite "avis" det är jag med. Vem vill inte ha en helt vanlig förlossning utan komplikationer? Det kommer jag aldrig att få uppleva, jag har gått miste om mina chanser :-( Tråkigt nog! Puss och kram till dig och Ellie


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.