Ett litet hickebarn

Ellie ligger i babysitter och hickar som vanligt samtidigt som hon ser lite anklagande på mig, precis som att hon vill att jag ska göra något åt det men inte gör det ^^
Älskade lilla troll!

Idag har vi tvättat mest hela dagen känns det som, sängkläder och nerbajsade bebiskläder ;P
Och inge vidare väder är det heller. Det har varit rätt soligt dom här dagarna, men det blåser. Och i och med att det blåser blir det ingen vidare värme ute. Och nu hänger regnmolnen tunga över trädtopparna. Snart börjar det regna. Men våren är iallafall här (har varit ett tag) och med det min allergi. Tack och lov har min bara blivit lindrigare och lindrigare med åren så nu kliar det bara lite i öga, näsa, mun. Frågade barnmosrkan på BVC om det fanns receptfri allergimedecin att köpa på Apoteket. Det fanns inget i tablettform  men jag ska kunna ta ögondroppar och nässpray och om det inte hjälper ska jag bara kontakta henne så ska hon ordna så jag får recept på Tavegyl, nackdelen med den medicinen är att man kan bli trött och dåsig, men jag tror att jag ska kunna klara mig på ögondroppar och nässpray.
Detta är en anledning varför jag gärna vill amma Ellie så länge jag kan då minskar risken för att hon ska få allergi och astma. Mamma ammade mig i ca 3 månader sen fick hon mjölkstockning och jag ville inte ta bröstet sen då jag upptäckte flaskan och det är nog en anledning till varför jag fick allergi.

Igår hade vi en myskväll med popcorn och film. Och Ellie börjar visa ett oroväckande intresse för TV:n vilket jag inte tycker är nå vidare :P Hon satt i Antons knä och när han vände henne mot sig, från TV:n, började hon grina och när han vände tillbaka henne så vart hon knäpptyst och tittade på TV:n med stora ögon. Tv kan hon titta på när hon blir större, kring 3-4 års åldern innan dess tycker vi inte att hon ska titta på TV:n. Så vi fick  vackert lägga oss i babygymet och leka med henne och busa. Det hade varit alldeles för enkelt att bara sätta henne framför TV:n i babysittern och låta henne sitta där och titta. Men vad blir det då av hene? ^^ Sen så tror jag att det inte är så bra för så små att titta på TV. Tänk deras outvecklade små hjärnor... Näe TV tittandet får allt vänta.

Idag har vi också legat på golvet och myst, Ellie och jag och lyssnat på skivorna mamma/momma bränt.
Och nu väntar vi på att pappa Anton ska komma hem från jobbet. Kanske vi far och storhandlar idag. Hmm.. måste nog fila på min inköpslista i sådana fall ^^



En trött Ellie och Sofie på mommas soffa ;P




Ha det gott!

Susanne
2009-05-13 | 16:29:22 | http://ultrapid.blogg.se/

sv: Och du fattas mig!

Jag har ju också allergi, i alla fall vad jag misstänker att jag har. Men det klias bara i halsen så jag står ut. Och jag vågar heller inte ta någon allergimedicin för jag vill ju också amma så länge som möjligt sedan.


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.