Hemma i Övik

Mamma tycker att jag är lite snål på uppdateringar, så för henne och främst Susannes skull ska jag bättra mig ;)

Igår styrde vi våran kos till Övik igen och Anton var så söt så han skjutsade mig och Ellie. Han har nu sin jobbarvecka som vanligt.

Så igår satt vi ute på verandan och mådde gott. Ellie låg i vagnen mest hela dagen och stormtrivdes. Det var kanonväder och mamma bjöd på ack så god mat. Stekt kycklingfilé med friterade strips, tzatziki och hemmagjord vitlöksdressing och tabbouli som var så himelskt god, plus libabröd.
Mums

Idag har Ellie och jag också varit ute. Ellie i vagnen och jag i solstolen och mått gott och försökt få lite färg på mig.
Det kom lite regn senare på eftermiddagen och då var det bara att packa ihop och gå in, men lyckligtvis det sprack upp och solen fortsatte skina.
Kusin Wilma kom på besök så vi spenderade tiden ute i lekparkerna runt i kring.
Och Ellie fick gunga gunga för första gången. Det var nog en hit för när jag sedan skulle lägga henne i vagnen igen blev det världens liv ^^ Men hon var nog lite hungrig också.

I torsdag hade vi tänkt ta en roadtrip till Lycksele och Dollarstore men efter ett samtal med lillasyster Susanne så insåg ju vi att det var röd dag. Så vi sköt upp roadtripen till fredagen så då passade vi på att fynda lite smått och gott.
Sedan begav vi oss till Bjurholm och där stannade vi till lördagen.

Nu sitter Mariam med en trött hungrig och gnällig liten Ellie så jag ska nog återgå till "mammaskapet" och avlösa henne ;)


Susanne
2009-05-25 | 22:12:41 | http://ultrapid.blogg.se/

JAG VILL OCKSÅ HA MAMMAS MAT! :(

Men jag får stå ut en månad till.



Saknar eeeer!

Susanne
2009-05-26 | 14:04:10 | http://ultrapid.blogg.se/

Det har kommit idag, fast vi hämtar nog det imorgon. :)



Det går inte en dag utan att jag tänker på dig eller någon annan i familjen heller. Ska bli så himla skönt att få åka hem snart. Och att få ha en egen liten bebis att hålla i famnen. ;)



Älskar dig med!

<3


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.