I mina tankar finns ständigt Du

Alla i hela familjen går runt och tänker på lillasyster Susanne. Men mest gör nog mamma. Hennes lill piga.

I natt fick mamma sms utav Susanne och Daemon att hon var öppen 1½ cm men klockan 8 imorse hade hon barat öppnat sig till 3 cm och bebisen hade inte sjunkit tillräckligt långt ner så det kanske skulle bli akut kejsarsnitt. Men dom skulle prova att spräcka hinnorna först.

Så för att få tiden att gå så har jag och mamma gått ner på stan och strosat på. Mamma mer och mer nervös och orolig då vi inte hört något från Susanne. men tillslut fick hon ett sms där vi fick reda på att dom spräckt hinnorna och att hon hade fått riktiga värkar. Tidigare hade Susanne även fått feber. Penicillin hade hon också fått och epidural. Då försökte hon samla krafter och försökte få i sig något att äta.
Så nu sitter vi och väntar på det efterlängtade samtalet från Susanne och Daemon.
Vi sitter och tv-rummet, jag, mamma, Sandra och Robbin och väntar spänt. Den enda som verkar rätt obekymrad är Ellie, ovetandes om att hon snart ska få en liten kusin :)
Hon har sovit under hela vistelsen nere på stan och fortsätter sin skönhetssömn ute på balkongen.

Nere på stan fyndade jag lite kläder med mammas hjälp både till mig och Ellie. Ellie fick sig en söt sommar hatt och matchande byxor i 100% bomull. Perfekt för solga sommardagar. Till mig så köpte jag mig ett par hängslen, leggings, och två linnen till vrakpris. Tittade på bebiskläder till Susannes och Daemons lill* gjorde vi också, men då vi inte vet vad det är för en som förtillfället huserar hennes mage så väntar vi till i morgon :)

Susanne vi tänker på dig
Snart så är ni inte bara man och hustru
ni är snart mamma och pappa också
<3




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.