Städardag

Jag och Ellie ska ta och ha en städardag idag tror jag.
Dammsuga och skura, i morgon om vädret tilåter ska jag även putsa fönstren. Det är soligt och fint väder idag men det blåser fortfarande så någon vidare värme i luften är det inte.

Det blev inge storhandla av igår. Vi ska ta det idag ist. Det kan behövas efter vad som hände igår...
Jag skulle ta fram lite bacon ur frysen för att tina till middagen när en av behållarna av bröstmjölk jag har kvar sen Barn 4 tiden, innan jag fick börja amma.
 När jag sedan skulle plocka upp den ser jag att mjölken är tinad.... he****te!
Öppnar frysen igen och ser att all mjölk är tinad  och jag undersöker övriga fack. Köttbullarna är tinad, kebaben, hamburgarna, kasslern, korven, brödet... Och jag känner paniken börkar växa.
Tänker att jag eller Anton måste ha glömt att stänga igen frysen dagen innan.
Ringer till min "allknowing" mamma för råd.
Undersöker övriga frysen. Det som låg längre ner verkar fortfarande vara vara fryst. Men mjölken går ju inte att rädda.
Köttbullarna slängde jag och följde mammas råd och stekte upp 1 kg kebab och fryste sedan in det igen. Resten lät jag också frysa in för det var ju fortfarande kallt och delvis fruset. Det var för mycket mat och pengar för att slängas kändes det som och jag tror inte vi blir sjuka av det.
Sen fick jag hälla ut mjölk i slasken, burk efter burk... 4½ liter bröstmjölk...
Testade sedan att öppna frysen igen och det blev inge vakum efter varje gång jag stängde (som det ska göra) och jag började tro att det kanse var frysen som var paj. Men det visade att "flärpen" längst ner i frysen som man viker ut när man ska frosta av hade vikts ut och förmodligen orsakat att inte frysen stängdes helt och med det tinat en hel del :/
Så kan det gå!


Ellie vaknade 04:45 i morse och var jättepigg och inte undra på det då hon somnade för natten klockan halv åtta, åtta igår. Vanligtvis brukar vi gå och lägga oss kring 22 tiden. Jag var iofs inte ett dugg bättre.
Jag låg i sängen och skulle kolla på Det Okända på tv fyra+. Efter andra reklampausen måste jag ha somnat för jag vaknade av att Anton kom in i sovrummet och frågade om det gick bra att titta på tv, då var klockan ca halv tio :P
Jag vart lite irriterade över att jag somnade då det var Terry Evans som var med (mitt favoritmeduim).
Så Anton bytte blöja på Ellie och jag gav henne medicin och sen la vi oss och sov.

Jag som annars skulle ha haft blödande ögon och bönat och bett om att få somna om var minst lika pigg som Ellie ^^
Men efter att vi bytt blöja sagt hej då till pappa Anton som skulle upp och jobba och legat i sängen och snackat lite somnade vi båda.
Vaknade sedan klockan 08:30 av att Ellie låg och vevade med armarna och sparkade benen i vanlig ordning ^^

Upp och hoppa, byta blöja, ge medicin, äta frukost och amma bebis.
Hade lite mys i soffan hon och jag, sen somnade den lilla damen och jag fick bädda ner henne. Och hon har i princip sovit efter det. Hon har vaknat till och velat ha mat och sen somnat igen. Så  jag har fördrivit tiden med att tittat på film och nu ska jag väl till och städa lite här hemma. Man vet ju aldrig när det kan komma någon som vill titta på lägenheten och man vill ju ogärna ha dammråttor storlek elefant flygandes igenom lägenheten då ;P

Se där, nu vakande trollungen min :)
Bäst att jag tar reda på henne innan hon blir förbaskad ^^


Ha det gott!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.