Tisdag

Det blev Lars and the Real Girl som vi kikade på igår kväll. En, i min smak, rätt bra film då jag inte hade några förväntningar på den. Man fångades in i filmen väldigt snabb, och ofta ville man bara gömma aniktet i händerna när det var som pinsammast ^^
Lite tragikomisk film, med mycket hjärta :)

Idag har Ellie varit på neo för undersökning och allt såg bara fint ut. Doktorn kollade olika reflexer, hur hon håller upp huvudet osv. Han mätte även hennes smultronmärke som hon har på låret och det mätte ca 6 cm på bredden och ca 4 cm på längden och han sa att vi får räkna med att det kommer att växa mer, men det är inget att oroa sig för. Tur bara att det inte ligger vid där blöjan sitter. Det hade varit besvärligt om det låg och skavde.
Jag passade på att fråga ang. mat och när man kan börja introducera det för henne. Och dom tyckte att jag kunde vänta med det ett tag till, vilket jag tycker känns bra då jag vill amma så länge jag kan. När det är så att hon kan börja sitta upp och är med stabil i ryggen då kan vi börja ge henne lite mat.
Får försöka förklara det för farmor också då hon är väldigt ivrig på att få ge Ellie både det ena och det andra ;)
Idag fick hon sin första dos med D-droppar också. Hon grimaserade när jag skulle föra skeden i munnen i förväntning att det skulle smaka illa (som hon är van vid när man för en sked i munnen) men den här gången smakade det ingenting och det gick lätt att svälja :)

Nu är det en liten dam som ligger i korgen och vill bli upplockad :)

Ha det gott!

Susanne
2009-05-13 | 10:22:04 | http://ultrapid.blogg.se/

Men vad jag saknar eeeer!!!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.