Första Advent



Idag är det som sagt första Advent.
Julpynt och julmusik till trots så har inte den rätta julkänslan infunnit sig, det pga avsaknaden av snö. Men idag har frosten legat likt snö på backen så idag har det faktiskt börjat bubbla lite julkänslor ändå.

Just nu har jag deg på jäsning. Håller tummarna att det går vägen denna gång. Jag och receptet tycks inte komma överens om vad som är fingervarmt och inte... Så nu hoppas jag att det dög åt jästen annars ska jag bojkotta Kronjäst.
Kan för mitt liv inte tro att det är mig det är fel på...
Helt inkompetent är jag inte på att baka (bara bullar).
Anton har önskat sig sockarkaka också.
Det mina vänner är något jag sällan misslyckas med, fast det har hänt... Tror jag har lite för bråttom ibland med saker och ting, det är därför som det ibland kan bli lite tokigt.

Jag tror jag har en nybajsad liten tös. Funderar på att överlåta det till karln i hushållet.
På tal om tösen tror jag att jag måste ta det lite lungt med grimarser här hemma. Alltför ofta ertappar jag henne med att göra diverse grimarsen, det är nästan som att se sig själv i spegeln. Fast en 45 kg lättare och betydligt sötare version ^^
Hon räcker ut tungan, rynkar på näsan och kniper ihop ögonen, fnyser så att små gröna kråkor ibland flyger ut (inget som jag gör dock o.O). Just nu sitter hon och konverserar med sin näve.
Näe nu piper det att degen är klar för bakning (håll tummarna)!



Susanne - Mamma till Roky
2009-11-29 | 18:35:55 | http://ultrapid.blogg.se/

Jag håller tummarna.

Imorgon är det exakt två veckor kvar tills vi kommer! :D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.