Home again

... Startar lite internationellt, så där som man kan göra när man känner sig lite cool.
Fast det gör jag ju inte, känner mig cool alltså, snarare ocool...
Men det behöver ju inte ni veta, egentligen ^^

Igår fyllde Anton år. Utav mig fick han en hemmagjord jordgubbstårta, och som tur var gick den "hem".
Hahaha, å herregud vad rolig jag är,  vad får jag allt i från!  
Ehrm, "skämt" å sido..
Han ska få något annat också, men det får bli lite i efterskott.
Vi åt go'mat i form av stekt kött, bakad potats, sååååås, sallad och vitlöksbröd, icke att förglömma.
Det dracks öl och cola och jag lyxade till det med ett glas vitt viiin (viktigt med utalet på i) mer än så blev det inte för mig.
Anton fick bl.a en huvudmassage-grej som ser ut som en visp men är gudomligt skönt att dra över skaplen, riktigt så att håret på armarna reser sig och man ryser av välbehag. Den lär bli välanvänd.

Jag fick för första gången höra svärföräldrarnas galna granne också (han som åkte dit för misshandel på Antons pappa).
Förtillfället så nöjer han sig med att öppna dörren och skrika skällsord och andra obsceniteter så fort någon visar sig på gården. Fast man behöver tydligen inte ens visa sig ute för att han ska ut och skrika. Både klockan ett och klockan tre på natten har dom vaknat utav att han skriker för full hals och då är inte dom så vansinnigt lättväckta.
Och vad gjorde då jag när han satte igång?
Jag gjorde det värsta tänkbara och skrek hej då, om och om igen, för att liksom överrösta den patetiska och ynkliga lilla saken till karl.
Igen sätter sig på mig, liksom... o.O
Åh vad jag önskar att jag var en sån kaxig brud som sätter folk på plats när dom dyngdryg och elaka. Komma med så kvicka kommentarer att andra fullständigt kommer ur balans, tappar hakan och tappar bort vad än för elakt dom skulle ha sagt.
Men icke...
Allt bra kommer i efterhand.

Tror jag ska gå och ställa mig framför spegeln a la Robert De Niro i filmen Taxi Driver.



Ha det gott!



Susanne - Mamma till Roky
2009-11-21 | 22:09:10 | http://ultrapid.blogg.se/

Männe! Hälsa grattis till Anton från oss alla tre!



Den där gubben borde hamna på ett hem. Tycker i alla fall jag. Synd att man inte kunde vara anonym i Grannfejden.



Saknar er så förbaskat mycket syster. <3

Mamma
2009-11-29 | 21:45:56 |

Du har nog svårt för att sätta folk på plats, däremot kan du ju få folk att skratta ihjäl sig av dina kommentarer och grimaser. Älskar dig precis som den du är.


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.