Lazing on a Sunday Afternoon



Idag har jag bakat bullar. Jag gav mig på ett försök i fredags men jag följde ett recept i en tidning som det måste ha varit ett feltryck i (på riktigt) så det vart inte mycket till deg eller bullar.
Men idag gick det bra mycket bättre (om det var mammas förtjänst låter jag vara osagt).

Igår var vi på stan. Lyssnade på Takida som hade ett litet uppträdande på Jack & Jones och köpte mig inte en utan två klädesplagg på Gina Tricot, en svart cardigan och en persikofärgad tröja, samt ett par vantar åt Ellie på Cubus och en försenad Farsdags present åt Anton.
Senare på kvällen tittade vi på film varav en heter The Tournament. Blodig och sölig med kroppar som sprängdes och huvuden som blev bortskjutna, men rätt bra ändå. En favorit i filmen är ju Robert Carlyle (inte bara för att han är skotte ;P), som man även kan se i bl.a Trainspotting, The 51st State och 28 veckor senare.

I morgon kväll kommer Anton och på tisdag kommer Ida och hälsar på med sin nya kärlek som kommer från the land down under. Jag kan för mitt liv inte förstå hur en människa kan flytta från Australien till Sverige. Det övergår mitt förstånd...
Jag får ta upp det med honom när dom kommer hit ^^

Jag tror jag ska smyga mig upp och skåpdricka lite cola...

Ha det gott!




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.