Fredagsmys

Så var det återigen fredag.

I går var vi som sagt på badhuset jag, Ellie och Mariam. Ellie hade hur roligt som helst!
Det var så skönt då det var väldigt lite folk. De flesta motionsimmade i hallen bredvid.
Först var vi och badade och plaskade i Lilla Söderhavet som är för det allra minsta.
Sedan bar det av till bubbelpoolen som också det var en stor hit. Det var spännande med alla bubblor och för att göra det hela lite mer spännande så åkte vi en av de mindre rutschkanorna men sedan vart det forsen för nästan hela slanten.
Jag hade aldrig vågat åka den med Ellie om det inte hade så folktomt. Det var bara vi som åkte.
Det var några fler barnfamiljer men dom kunde man räkna på en hand. Det kändes nästan som vi hade hela Paradisbadet för oss själva. Me like!
Men när jag och Mariam kollade vem som kunde åka snabbast nerför den näst största rutschkanan så känner jag någon som blir tyngre och tyngre i min famn där i vattnet. Det visade sig att Ellie hade tvärslocknat. Men så hade vi ju badat i närmare 2½ timme så det var ju inte konstigt att hon blev alldeles slut.
Så då var det ju bara att kliva upp. Hon vaknade ju såklart när vi skulle duscha, vi passade på att basta lite också.
Efter att vi gjort oss iordning så begav vi oss till Subway och intog oss varsin go'macka medans Ellie fick bananyougurt.
Påväg till bussen slocknade Ellie ännu en gång i min famn (tog aldrig med mig barnvagnen då det skulle bli så krångligt). Och då det visade sig att bussen inte skulle komma på ett tag (25 min) så ringde vi till Sara och Glenn och frågade om dom inte kunde komma och hämta oss.
Och snäll som han var förbarmade sig Glenn för oss (syster den stackaren låg med huvudvärk) och klockan var väl runt 10 över 8 när vi kom hem. Ellie vaknade inte för något och fortsatte och sova i princip hela natten fram till klockan 7-8 i morse.
Det var gårdagen det!
Jag längtar tills nästa gång då också Anton ska med. Han har aldrig varit på Paradisbadet. Förhoppningsvis är familjen Euvel här då också så kan vi åka allihopa!

Då kallar rollen som mamma igen.

Ha det gott!




Ellie hemma i badkaret.



Mamma
2009-10-16 | 12:26:01 |

Sötnos !!!!!!!!!!!!!!!

Susanne - Mamma till Roky
2009-10-16 | 14:54:22 | http://ultrapid.blogg.se/

Jag skriver som mamma; Sötnos !!!!!!!!!!!!!!!

Jag hoppas att vi kan komma upp när det INTE är lov så vi kan åka på paradisbadet i hopp om att det inte ska vara fullt med människor där som det var sist.

Wictoria - Mamma till Kevin.
2009-10-16 | 15:06:12 | http://minkarlek.blogg.se/

Alltså vilket mirakel :)

jamen gud det kan jag förstå, man hade väl hoppats på att allt skulle gå bra, men så länge du orkade med att pumpa i två veckor just för att tillslut kunna amma så var det ju STRÅLANDE fy fasiken vad starkt vännen ! jag beundrar dig !



sond matades hn eller fick den flaska?



hihi vad gulligt! det är inge bråttom hon tar den tid hon vill ta helt enkelt hon är en egen :) det kommer!

min grabb hade vi jätte mycket på magen när han var mindre, nu kryper han, sitter, står med stöd och klättrar allt gång i princip på samma gång. :)

kramis.

Anonym
2009-10-17 | 01:07:47 | http://duvetklara.blogg.se/

haha gud så söt :)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.