Fy

... vad dålig jag har varit på att uppdatera. Men det har liksom inte hänt så värst mycket
att skriva om... Eller något finns det väl alltid att skriva om. Världens orättvisor, dagens outfit, kändisskvaller, vilken konsistens Ellie har på sitt bajs... mitt också för den delen... Men det är inte alltid jag vill fylla min blogg med detta.
Ellie är för övrigt lite hård i magen och man skulle nästan kunna tro att det varit en liten hare som skuttat in i hennes blöja och bajsat och sedan obemärkt skuttat ut därifrån, med ett litet busigt flin på sina harläppar.
Tro om inte jag skulle bli en förbannat bra barnboksförfattare. Eller skulle varje barn bli livrädd för mina berättelser?
Jag roar iallafall min 4-åriga systerdotter med historier ^^
Mamma säger att jag är precis som den där mamman i McDonaldsreklamen, fast med fantasi. Hoho, jo just det, mamma...!
Men hon har nog rätt i det hon säger.... Jag blev varse det igår när vi var på stan. Vi hade varit i gallerian och bytt blöja på trollet när jag backade ut mig och vagnen och snurrade runt vagnen med ett "svisch" ljud.
Mamma sa: Gör det igen.
Jag: "Svisch"
Mamma: Igen.
Jag: "Svisch".
Jag såg att det lurade ett leende på mammas läppar och då gick det upp för mig vad jag lät som och som hon antydde.
Efter det har jag faktiskt kommit på mig själv med att göra diverse ljudeffekter. Särskilt när jag ska förklara något.

I morgon ska vi på Paradisbadet. Det blir Ellies premiär på ett badhus. Förhoppningsvis kan storasyster Sara och barna också följa med. Det ska bli jättekul. Ellie som älskar att bada kommer att trivas som fisken i vattnet!
Ja, jag är ju återigen i Övik, som alltid när Anton jobbar natt. Han den stackaren börjar bli förkyld.
Förra veckan var vi en sväng förbi Bjurholm också.
Näe tro om jag ska ta lite ansvar och ta reda på min gnälliga dotter ^^

Ha det gott!

Wictoria - Mamma till Kevin.
2009-10-14 | 14:09:38 | http://minkarlek.blogg.se/

oj!, men hur kunde du behålla mjölken, pumpade du varje timme? . det är sånt där jag är jätte orolig med nummer 2 att den ska komma tidigt så den måste ligga i kuvös eller liknande. :(



tack så mycket! din dotter är ju nästan jämngammal som kevin ungefär? . kramis.

Wictoria - Mamma till Kevin.
2009-10-14 | 15:04:40 | http://minkarlek.blogg.se/

oj uh jobbigt det måste varit för både händer och bröst :( , får hålla tummarna för det verkligen allt gick ju så bra med kevin fast jag hade super mycket kraftiga förvärkar. :) ja det stämmer man oroar sig fruktansvärt mycket mer en första, enligt mig personligen dådå, varje dag är en seger brukar jag säga :)



De var HÄFTIGT ! , vilken tajming egentligen :) dom skulle ha en fin gemenskap tillsammans :) . vad gör hon för roligt då? (kryper?sitter?står? ) :) kramis.

Susanne - Mamma till Roky
2009-10-14 | 23:51:31 | http://ultrapid.blogg.se/

Ja FY Sofie! Jag saknar er så äckligt mycket just nu, vet inte hur många gånger jag brutit ihop med gråt pga saknaden. :( Jag hatar att jag missar så himla mycket och att det känns som om jag bara glider isär från er allihopa. :(


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.