Ingen vettig rubrik

Jag har inte så mycket att skriva för tillfället.
Har nyss tittat på True Blood. Tycker den serien är riktigt bra.
Susanne tippsade mig om en film, Paranormal Activity, och efter att ha sett trailern så måste jag se den. Även om det innebär att jag inte kommer att kunna sova på månader :P
Jag kan inte låta en sån film bli osedd.
Jag hade en mardröm inatt, mycket baserad på trailern. Så jag vet inte varför jag utsätter mig för det. Jag tycker nog om lite att bli skrämd... och skrämma upp mig själv... konstigt nog.




Ända sedan vi kom hem från Barn 4 så har Ellie sovit i våran säng. Dels så ville jag ha henne nära mig när jag sov och dels så underlättade det när hon vaknade på natten och ville ha mat.
Men nu ska vi testa och låta henne sova i spjälsängen istället, för att vara så liten upptar hon en stor del av sängen. Anton ligger på yttersta kanten och jag somnar alltid i någon konstig ställning på sidan efter att ha ammat henne så jag får så ont i ryggen, eller det liksom ilar... 
Först var det lite svårt att lyfta över henne till sängen utan att hon vaknade men andra försöket har det gått mycket bättre. Än sover hon, fast hon vaknade en gång och gnällde men somnade om utav sig själv. Återstår att se hur natten fortlöper.

Har tvättat större delen av dagen, samma sak i förrgår och jag har bokat för i morgon också (jo vi har nog samlat på oss onödigt mycket tvätt...)
Skönt att få det bortgjort iallafall. Men jag blir galen varje gång man kommer till tvättstugan och det ser förjäkligt ut. Tvättmedel och sköljmedel utspilld överallt, grus, hårbollar och skit. Troktummlaren full med ludd osv. Förstår inte att vuxna människor inte kan hålla efter sig bättre. Särskilt när det står skyltat klart och tydligt att man ska städa efter sig.
Men, men... Nästa gång får man helt sonika anmäla i hopp om att det blir någon bättring. Det är inte så kul att städa det första man gör varje gång man ska tvätta.
Nag, nag, nag... Jag vet... >.<
Nu har jag fått det ur systemet iallafall ^^

Ellie försöker säga pappa, men hon viskar det: papapapapapa
Och när man pussar mot henne pussar hon tillbaks. Så himla söt! ♥
Och nu är det inte långtifrån att hon ska börja krypa, nåväl åla sig fram. Övning ger färdighet :)

Nu ska jag bege mig till sängen!

Ha det gott!



Susanne - Mamma till Roky
2009-10-29 | 00:54:18 | http://ultrapid.blogg.se/

Haha, jag är FORTFARANDE paranoid efter filmen, vågar bland annat inte gå in i ett rum där det är bäcksvart. x)



Daemon och jag har också samlat på oss onödigt mycket tvätt, önskar jag var kapabel att fixa det själv istället för att Daemon ska gå upp tidigt på morgonen eller sent på kvällen/natten och göra det. :( Måste våga mer.



Jag saknar eeeer! Vad sött att hon pussar tillbaka, Roky bara dreglar och sträcker ut tungan när man pussar honom. :D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.